Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ, Füsun
dc.contributor.authorErtuğrul Menteş, Asli
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:07Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:07Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344811
dc.description.abstractMeslek liselerindeki öğretmenlerin ve öğrencilerin en önemli problemlerinden biri; mezunların aldığı eğitimle, çalışma ortamında gerekli olan bilgilerin örtüşmemesi ve mezunların almış oldukları bilgilerin iş yasanımda kullanılmıyor olmasıdır. Araştırmanın amacı; mezun öğrencilerin bilgi ve becerileri yönünden iş hayatına daha çabuk adapte olabilmeleri için okul-işyeri işbirliğinin önemini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma İstanbul ili, Üsküdar ilçesi sınırlan içinde görevli meslek lisesi öğretmenlerini temel alarak yapılmıştır. Araştırmaya 2005-2006 Eğitim- Öğretim yılında, İstanbul Üsküdar'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, mesleki eğitim veren 2 okulda görev yapan, 100 öğretmen katılmıştır. Analizlerin yapılmasında; histogramlara göre t-testi, Anova, Mann-Whithey U ve Kruskal-Wallis H testleri uygulanmış, elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractOne of tihe main problems of students and teachers of trade and vocational high schools is; graduates education is too theorical compared to the work conditions of industry. The aim of this study is to expose the importance of school-business in order to adapt graduates knowledges and abilities faster into business life. This research is based on trade and vocational high school teachers who work in Üsküdar, Istanbul. 100 teachers attended to the research, which was prepared in 2005-2006 academic year at 2 schools which give `trade and vocational` education in Üsküdar, Istanbul. According to histograms, T-test, Anova, Mann- Whitney U and Kruskal-Wallis H test techniques have been used to analyze the data. The findings have been discussed the light of literature, and some suggestions have been given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki eğitim programlarının geliştirilmesinde okul-işyeri işbirliğinin önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid194643
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid171374
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess