Mesleki ve teknik okulların bilgisayar bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz-yeterlik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ?Mesleki ve teknik okulların bilgisayar bölümü öğrencilerinin bilgisayarkullanma öz-yeterlik algılarının ölçülmesi? başlığı altında öğrencilerin bilgisayar kullanmabecerilerine ilişkin algı düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma giriş ve problemdurumu, eğitimde bilgisayar uygulamaları, mesleki ve teknik eğitim, ilgili araştırmalar,bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere altı bölüm altındatoplanmıştır.Araştırmanın verileri İstanbul İli Anadolu Yakası'nda yer alan Mesleki ve Teknikokullardan toplanmış ve araştırmada küme örnekleme modeli uygulanmıştır. Araştırmayakatılan toplam okul sayısı 4 ve toplam öğrenci sayısı 240' tır. Bu çalışmada verilertanımlayıcı bilgileri içeren öğrenci anketi ve bilgisayar kullanma öz-yeterlik algısı ölçeğiile toplanmıştır Anket ve ölçekler öğrencilerin sınıflarına gidilerek birebir uygulanmış vegereken yerlerde açıklama yapılmıştır.Araştırma sonuçları, erkek öğrencilerin, temel bilgisayar becerileri, ana bilgisayarbecerileri ve ileri düzey bilgisayar becerileri açısından bilgisayar kullanma öz-yeterlikalgılarının kız öğrencilerden daha yüksek olduğunu göstermektedir. Araştırmada bilgisayarkullanım süresi arttıkça temel bilgisayar becerileri açısından öz-yeterlik algısının arttığısaptanmıştır.Anahtar kelimeler: eğitim teknolojisi, mesleki ve teknik eğitim, mesleki ve teknikokullar, bilgisayar kullanma öz-yeterlik algısı In this study, It?s tried to determine the perception levels of the students related to theiruse of computer capability according to the topic ?Self Efficiency Perception Of TheStudents Who Study Computers At Vocational And Technical Schools?. This study has 6sections which are the introduction, problem case, practice of computer in education,vocational and technical education, relevant studies, findings and comments, conclusion,discussion and suggestions.The data of this study is received from the vocational and technical schools which are inthe Anatolian part of Istanbul, and in this study heap sample model is used. 4 schools, and240 students participated to this study. The data was collected by the scale of selfefficiency perception of computer usage and questionnaire that includes the descriptiveinformation. The questionnaire was applied by entering the classes one by one and ifnecessary explanation was done.The results of this study show that the self efficiency perception at computer usage of theboys at basic computer capability, main computer capability, and progressive computercapability are better than girls. In this study, it?s determined that if the duration ofcomputer usage increases, self efficiency perception increases too.Key words: education technology, vocational and technical education, vocational andtechnical schools, self efficiency perception of computer usage.
Collections