Show simple item record

dc.contributor.advisorSipahi, Beril
dc.contributor.authorAvis, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:39Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344716
dc.description.abstractBu araştırmada ?Mesleki ve teknik okulların bilgisayar bölümü öğrencilerinin bilgisayarkullanma öz-yeterlik algılarının ölçülmesi? başlığı altında öğrencilerin bilgisayar kullanmabecerilerine ilişkin algı düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma giriş ve problemdurumu, eğitimde bilgisayar uygulamaları, mesleki ve teknik eğitim, ilgili araştırmalar,bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere altı bölüm altındatoplanmıştır.Araştırmanın verileri İstanbul İli Anadolu Yakası'nda yer alan Mesleki ve Teknikokullardan toplanmış ve araştırmada küme örnekleme modeli uygulanmıştır. Araştırmayakatılan toplam okul sayısı 4 ve toplam öğrenci sayısı 240' tır. Bu çalışmada verilertanımlayıcı bilgileri içeren öğrenci anketi ve bilgisayar kullanma öz-yeterlik algısı ölçeğiile toplanmıştır Anket ve ölçekler öğrencilerin sınıflarına gidilerek birebir uygulanmış vegereken yerlerde açıklama yapılmıştır.Araştırma sonuçları, erkek öğrencilerin, temel bilgisayar becerileri, ana bilgisayarbecerileri ve ileri düzey bilgisayar becerileri açısından bilgisayar kullanma öz-yeterlikalgılarının kız öğrencilerden daha yüksek olduğunu göstermektedir. Araştırmada bilgisayarkullanım süresi arttıkça temel bilgisayar becerileri açısından öz-yeterlik algısının arttığısaptanmıştır.Anahtar kelimeler: eğitim teknolojisi, mesleki ve teknik eğitim, mesleki ve teknikokullar, bilgisayar kullanma öz-yeterlik algısı
dc.description.abstractIn this study, It?s tried to determine the perception levels of the students related to theiruse of computer capability according to the topic ?Self Efficiency Perception Of TheStudents Who Study Computers At Vocational And Technical Schools?. This study has 6sections which are the introduction, problem case, practice of computer in education,vocational and technical education, relevant studies, findings and comments, conclusion,discussion and suggestions.The data of this study is received from the vocational and technical schools which are inthe Anatolian part of Istanbul, and in this study heap sample model is used. 4 schools, and240 students participated to this study. The data was collected by the scale of selfefficiency perception of computer usage and questionnaire that includes the descriptiveinformation. The questionnaire was applied by entering the classes one by one and ifnecessary explanation was done.The results of this study show that the self efficiency perception at computer usage of theboys at basic computer capability, main computer capability, and progressive computercapability are better than girls. In this study, it?s determined that if the duration ofcomputer usage increases, self efficiency perception increases too.Key words: education technology, vocational and technical education, vocational andtechnical schools, self efficiency perception of computer usage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki ve teknik okulların bilgisayar bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz-yeterlik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of self efficiency perception of the students who study computers at vocational and technical schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155163
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190280
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess