Görsel medya ekseninde orta öğretim çağı gençliğinin şiddet eğilimlerinin incelenmesi (İstanbul ili uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Görsel Medya Ekseninde Orta Ögretim Çagı Gençliginin Siddet Egilimlerinin Incelenmesi(Istanbul Ili Uygulaması)? konulu tezin amacı, 15?18 yas çagı gençliginde siddet egilimlerininve siddet kültürünün ögrenilmesinde bir etken olarak görsel medyanın etkilerini ortayakoymak olarak belirlenmistir. Söz konusu yas grubunun siddet içeren yayın ve programlardanolumlu ya da olumsuz nasıl etkilendigi temel degiskenler açısından karsılastırmalı olaraktespit edilmeye çalısılmıstır. Saptanan durum ile ilgili olarak olgular arası iliskileri de ortayaçıkarmaya yönelik olarak bir çalısma yapılmıstır. Arastırmamızda elde edilen verilerindegerlendirilmesinde uygulanan x2 testi sonucunda, yüksek düzeyde tespit edilen iliskilertablolar halinde ele alınarak yorumlanmıstır. Arastırmamız sonucu elde ettigimiz verilerden,görsel medyanın siddet içerikli yayınların gençlere tasınmasında ve ögretilmesinde bir islevüstlendigi tespit edilmistir. Arastırmanın ana evreni, Istanbul Ili ortaögrenim çagı gençligiolarak adlandırdıgımız, Ortaögretimde (Devlet Genel Lise, Özel Genel Lise, Devlet ve ÖzelAnadolu Liseleri, Mesleki ve Teknik Liseler) okuyan ve Mesleki Egitim Merkezlerindeögrenimlerini sürdüren örgün egitimin dısında kalmıs 15?18 yas grubu gençligidir. Arastırma;giris ve problem durumu, kitle iletisimi araçlarında siddet gösteriminin sosyo-kültürel etkileri,sosyal ögrenme kuramı, orta ögretim çagı gençligi ve sorunları, görsel-isitsel medya, siddet vesuç, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç ve öneriler olmak üzere sekiz bölüm altındatoplanmıstır.Anahtar Kelimeler: Siddet, medya, kitle iletisim araçları, televizyon, sosyal ögrenme,gençler The purpose of ` The Investıgatıon Of The Secondary School Adolescents? Tendency ToVıolence In Terms Of Vısual Media (The Practıcal Study In Istanbul ) thesis is to elicit theeffect of media on tendency to violence and learning of violence culture among 15?18 agedyoung people. It has been tried to find out how the said aged group is affected ? negatively orpositively - by the programs that contain violence in comparison with basic parameters. Astudy about establishing the result of x2 test which is practiced in evaluating the data, highlyverified relations are commented on the tables. According to the obtained data, it is found outthat the visual media has a role on teaching violence to young by means of the programscontaining violence. The center of the research is the students who are currently studying atsecondary school (State High Schools, Private High School, State and Private Anatolian HighSchools, and Vocational Schools ) and the students who are out of formal education and whocarry on their education in Vocation Centers, as we call them the secondary school age groupin Istanbul. The research is grouped in eight topic: Introduction and the state of the problem,socio-cultural effects of violence in mass communication devices, social learning theory,secondary school young?s problems, aoudio-visual media, violence and crime, methods, dataand comments and comments and suggestions.Key Words: Violence, Media, Mass Communication Devices, TV, Social Learning, Youngs
Collections