Show simple item record

dc.contributor.advisorSaçan, Adil Serdar
dc.contributor.authorBakiş, Nejdet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:16Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:16Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344641
dc.description.abstract?Görsel Medya Ekseninde Orta Ögretim Çagı Gençliginin Siddet Egilimlerinin Incelenmesi(Istanbul Ili Uygulaması)? konulu tezin amacı, 15?18 yas çagı gençliginde siddet egilimlerininve siddet kültürünün ögrenilmesinde bir etken olarak görsel medyanın etkilerini ortayakoymak olarak belirlenmistir. Söz konusu yas grubunun siddet içeren yayın ve programlardanolumlu ya da olumsuz nasıl etkilendigi temel degiskenler açısından karsılastırmalı olaraktespit edilmeye çalısılmıstır. Saptanan durum ile ilgili olarak olgular arası iliskileri de ortayaçıkarmaya yönelik olarak bir çalısma yapılmıstır. Arastırmamızda elde edilen verilerindegerlendirilmesinde uygulanan x2 testi sonucunda, yüksek düzeyde tespit edilen iliskilertablolar halinde ele alınarak yorumlanmıstır. Arastırmamız sonucu elde ettigimiz verilerden,görsel medyanın siddet içerikli yayınların gençlere tasınmasında ve ögretilmesinde bir islevüstlendigi tespit edilmistir. Arastırmanın ana evreni, Istanbul Ili ortaögrenim çagı gençligiolarak adlandırdıgımız, Ortaögretimde (Devlet Genel Lise, Özel Genel Lise, Devlet ve ÖzelAnadolu Liseleri, Mesleki ve Teknik Liseler) okuyan ve Mesleki Egitim Merkezlerindeögrenimlerini sürdüren örgün egitimin dısında kalmıs 15?18 yas grubu gençligidir. Arastırma;giris ve problem durumu, kitle iletisimi araçlarında siddet gösteriminin sosyo-kültürel etkileri,sosyal ögrenme kuramı, orta ögretim çagı gençligi ve sorunları, görsel-isitsel medya, siddet vesuç, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç ve öneriler olmak üzere sekiz bölüm altındatoplanmıstır.Anahtar Kelimeler: Siddet, medya, kitle iletisim araçları, televizyon, sosyal ögrenme,gençler
dc.description.abstractThe purpose of ` The Investıgatıon Of The Secondary School Adolescents? Tendency ToVıolence In Terms Of Vısual Media (The Practıcal Study In Istanbul ) thesis is to elicit theeffect of media on tendency to violence and learning of violence culture among 15?18 agedyoung people. It has been tried to find out how the said aged group is affected ? negatively orpositively - by the programs that contain violence in comparison with basic parameters. Astudy about establishing the result of x2 test which is practiced in evaluating the data, highlyverified relations are commented on the tables. According to the obtained data, it is found outthat the visual media has a role on teaching violence to young by means of the programscontaining violence. The center of the research is the students who are currently studying atsecondary school (State High Schools, Private High School, State and Private Anatolian HighSchools, and Vocational Schools ) and the students who are out of formal education and whocarry on their education in Vocation Centers, as we call them the secondary school age groupin Istanbul. The research is grouped in eight topic: Introduction and the state of the problem,socio-cultural effects of violence in mass communication devices, social learning theory,secondary school young?s problems, aoudio-visual media, violence and crime, methods, dataand comments and comments and suggestions.Key Words: Violence, Media, Mass Communication Devices, TV, Social Learning, Youngsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGörsel medya ekseninde orta öğretim çağı gençliğinin şiddet eğilimlerinin incelenmesi (İstanbul ili uygulaması)
dc.title.alternativeThe investigation of the secondary school adolescents tendency to violence in terms of visual media (The practical study in İstanbul )
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmVisual tools
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.identifier.yokid9001901
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241914
dc.description.pages327
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess