İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf içi olumsuz davranışları ve öğretmen tepkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ögrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuz davranıslar disiplin ve sınıf yönetimikonularını yakından ilgilendirmektedir. Bu davranıslar karsısında ögretmenlerin gösterdikleritepkiler de ögretmen yetistirme düzeni ile yakından ilgilidir. lkögretim birinci kademesindeögretmeler üzerinde yapılan bu arastırmada, ögrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuzdavranıslar incelenmis ve yıllar içerisinde nasıl bir seyir gösterdikleri degerlendirilmeyeçalısılmıstır. Aynı inceleme ve degerlendirme ögretmenlerin bu davranıslar karsısındaverdikleri tepkiler açısından da yapılmıstır.Ögretmenlerin ögrencilerin sınıf içindeki olumsuz davranısları ve bunlara ögretmenleringösterdikleri tepkilerin ögretmenlerin bazı seçilmis demografik özellikleri karsısındafarklılıklar gösterdigi sonucuna varılmıstır.Arastırmada ögretmenlerin ögrencilerin sınıf içinde yıllar içerisinde giderek daha az düzeydeolumsuz davranıs göstermeleri ile kendilerinin de bunlara giderek daha az düzeyde tepkiverdikleri bulgulanmıstır. Diger bir ifade ile ögretmenlerin ögrencilerin sınıf içindegösterdikleri olumsuz davranıslar ve bunlar karsısında kendilerinin verdikleri tepkilerarasında yıllara yayılan büyük bir tutarlılık belirlenmistir. The negative behaviours presented by students in the classroom are closely related withdiscipline and class management issues. Besides, the reactions presented by teachers uponthese negative behaviours of students are related with teacher education system. In theresearch carried on the teachers in the first stage of primary education, the negativebehaviours presented by students in the classroom are analyzed and a longitudinal evaluationis carried. Same analyses and evaluations are done for the reactions presented by teachersupon these negative behaviours of students.It is found that teachers differ according to some of their selected demographic featuresagainst the negative behaviours presented by students in the classroom and the reactionspresented by teachers upon these negative behaviours of studentsFindings show that the negative behaviours students present in the classroom and thereactions teachers present to them are in low degree and go gradually lower by time. In otherwords, a high and longitudinal consistency is found between the negative behaviourspresented by students in the classroom and the reactions presented by teachers upon thesenegative behaviours of students.
Collections