Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Canan
dc.contributor.authorDöker, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:14Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:14Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344637
dc.description.abstractÖgrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuz davranıslar disiplin ve sınıf yönetimikonularını yakından ilgilendirmektedir. Bu davranıslar karsısında ögretmenlerin gösterdikleritepkiler de ögretmen yetistirme düzeni ile yakından ilgilidir. lkögretim birinci kademesindeögretmeler üzerinde yapılan bu arastırmada, ögrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuzdavranıslar incelenmis ve yıllar içerisinde nasıl bir seyir gösterdikleri degerlendirilmeyeçalısılmıstır. Aynı inceleme ve degerlendirme ögretmenlerin bu davranıslar karsısındaverdikleri tepkiler açısından da yapılmıstır.Ögretmenlerin ögrencilerin sınıf içindeki olumsuz davranısları ve bunlara ögretmenleringösterdikleri tepkilerin ögretmenlerin bazı seçilmis demografik özellikleri karsısındafarklılıklar gösterdigi sonucuna varılmıstır.Arastırmada ögretmenlerin ögrencilerin sınıf içinde yıllar içerisinde giderek daha az düzeydeolumsuz davranıs göstermeleri ile kendilerinin de bunlara giderek daha az düzeyde tepkiverdikleri bulgulanmıstır. Diger bir ifade ile ögretmenlerin ögrencilerin sınıf içindegösterdikleri olumsuz davranıslar ve bunlar karsısında kendilerinin verdikleri tepkilerarasında yıllara yayılan büyük bir tutarlılık belirlenmistir.
dc.description.abstractThe negative behaviours presented by students in the classroom are closely related withdiscipline and class management issues. Besides, the reactions presented by teachers uponthese negative behaviours of students are related with teacher education system. In theresearch carried on the teachers in the first stage of primary education, the negativebehaviours presented by students in the classroom are analyzed and a longitudinal evaluationis carried. Same analyses and evaluations are done for the reactions presented by teachersupon these negative behaviours of students.It is found that teachers differ according to some of their selected demographic featuresagainst the negative behaviours presented by students in the classroom and the reactionspresented by teachers upon these negative behaviours of studentsFindings show that the negative behaviours students present in the classroom and thereactions teachers present to them are in low degree and go gradually lower by time. In otherwords, a high and longitudinal consistency is found between the negative behaviourspresented by students in the classroom and the reactions presented by teachers upon thesenegative behaviours of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf içi olumsuz davranışları ve öğretmen tepkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmBehavior
dc.identifier.yokid9001878
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241916
dc.description.pages332
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess