Okul müdürü öğretmen çatışması ve okul müdürlerinin bu çatışmayı yönetme yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çatısma, bireysel açıdan fizyolojik ve sosyo-psikolojik ihtiyaçların tatminine engel olansıkıntıların meydana getirdigi gerginlik halleridir. Çatısma, örgütsel açıdan ise örgütte çalısanbireyler ve grupların birlikte çalısma sorunlarından kaynaklanan ve normal faaliyetlerindurmasına veya karısmasına neden olan olaylardır.Çatısma, iyi yönetildiginde yenilige, gelismeye, yaratıcılıga katkı saglayan bir süreçolabilmektedir. Bu durumda okul yöneticisi okulda olusan çatısma ortamlarından, egitim veögretim amaçlarının gerçeklesmesi için yararlanabilmektedir.Okullarda müdür ve ögretmenler arasında yasanan çatısmaların olumlu sonuçlandırılması,okul müdürünün çatısmayı yönetme yeterlilik düzeyiyle yakından ilgilidir Clash, from an individual point of view, is the state of tension that results from hardshipspreventing the satisfaction of physiological and socio-psychological needs. From anorganizational point of view, however, clash can be described as events stemming from theproblems of cooperation of individuals or groups in an organization.When managed effectively, clash can transform into a process which contributes toinnovation, development and creativity. In such a case, a school director may benefit from theclash atmospheres in schools in order to realize his/her education and training aims.It depends on the school director?s sufficiency level in managing clashes to bring clashes thatarise between directors and teachers in schools in a positive conclusion
Collections