Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Canan
dc.contributor.authorSakizli, İlkay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:38Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:38Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344516
dc.description.abstractÇatısma, bireysel açıdan fizyolojik ve sosyo-psikolojik ihtiyaçların tatminine engel olansıkıntıların meydana getirdigi gerginlik halleridir. Çatısma, örgütsel açıdan ise örgütte çalısanbireyler ve grupların birlikte çalısma sorunlarından kaynaklanan ve normal faaliyetlerindurmasına veya karısmasına neden olan olaylardır.Çatısma, iyi yönetildiginde yenilige, gelismeye, yaratıcılıga katkı saglayan bir süreçolabilmektedir. Bu durumda okul yöneticisi okulda olusan çatısma ortamlarından, egitim veögretim amaçlarının gerçeklesmesi için yararlanabilmektedir.Okullarda müdür ve ögretmenler arasında yasanan çatısmaların olumlu sonuçlandırılması,okul müdürünün çatısmayı yönetme yeterlilik düzeyiyle yakından ilgilidir
dc.description.abstractClash, from an individual point of view, is the state of tension that results from hardshipspreventing the satisfaction of physiological and socio-psychological needs. From anorganizational point of view, however, clash can be described as events stemming from theproblems of cooperation of individuals or groups in an organization.When managed effectively, clash can transform into a process which contributes toinnovation, development and creativity. In such a case, a school director may benefit from theclash atmospheres in schools in order to realize his/her education and training aims.It depends on the school director?s sufficiency level in managing clashes to bring clashes thatarise between directors and teachers in schools in a positive conclusionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürü öğretmen çatışması ve okul müdürlerinin bu çatışmayı yönetme yeterlilikleri
dc.title.alternativeClash between director and teachers in the schools an director's sufficiencies levels in managing clashes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid9002363
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241884
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess