Türkiye`de ilköğretim okullarında yabancı dil öğretimi:Tarihsel gelişimi ve açılımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelismelerin ve bilgi birikiminin hızına neredeyse ulasmanın imkânsız oldugugünümüzde bunu gerçeklestirmenin ilk adımının yabancı dil ögretilmesi oldugu görüsü birçokkesimde hâkimdir. Bu düsünceyle ülkemizde ilkögretim okullarımızdan baslayarak yabancıdil egitimi verilmektedir. Fakat ülkemizde yabancı dil egitimi birçok eksiklik ve imkânsızlıklabas etmek zorundadır. lkögretimden üniversite ögretimi sonuna degin devam etmekte olanyabancı dil egitiminden alınan verim istenilen düzeye ulasamamaktadır.Bu arastırmada Türkiye'de yabancı dil ögretiminin geçmisine gidilerek, günümüze kadargelinen süreçte hangi asamalardan geçildigi incelenmis ve sonuçta ilkögretim okullarındayabancı dil ögretimine etki eden unsurlarını belirlemek, egitim sorunlarını irdelemek ve busorunlara olası çözüm yolları üretmek amaçlanmıstır.Bu arastırmada, ülkemizde ilkögretim okullarında yabancı dil ögretiminin durumunu ortayakoymak amacıyla, yabancı dil ögretimini etkileyen faktörler ile alan yazın taraması yolunagidilmistir. Çalısma, benimsenen bu yöntem nedeniyle tarama modelinde betimsel birarastırma niteligi tasımaktadır.Arastırma sonucunda, yabancı dil ögretiminde, anadil, yöntem seçimi, ögretmen, yönetici,ortam, ögrencinin yası ve tutumu, ögretim malzemesi, yeni teknolojilerin kullanımı, ölçme vedegerlendirmenin yabancı dil derslerinde egitim-ögretim etkinliklerinin amaçlarınaulasılmasında en önemli degiskenler oldugu belirtilmistir.Yabancı dil egitim-ögretim programları günümüz sartlarına göre yeni yöntem ve ögretimtekniklerine uygun olarak ele alınması gerekmektedir. Ayrıca egitim yöntem ve malzemeleribelirlenirken, Türk egitim sistemindeki okul ortamları göz önünde bulundurulmalı ve çagıngerekleri karsılanmaya çalısılmalıdır. Buna paralel olarak ögretmenlerin hizmet içi egitimlerleyeni teknolojilere ve yöntemleri kullanmaya özendirilmesi gerektigi belirlenmistir.Anahtar Sözcükler: lkögretim, dil, yabancı dil, dil ögretimi Today it is hard to catch the speed of tecnological progresses and information accumulation, itis widely respected that the first step to achieve this aim is to teach a second language.For thissecond language education in our country starts from primary level.In our country secondlanguage education has to face with lots of missings and impossibilities. The results of oursecond language education which starts at the primary level and continues till the end ofunivesity education stays below the wanted level.This research aims to find out the factors which affects the second language education, todiscuss the education problems and to produce possible solutions by going back to the historyof second language education in Turkey and examining the stages passed.To get information used in the research and to solve the problem situation, the factors whichaffect the second language education have been researched by scanning field work, because ofusing this method, the research is a descriptive study.At the end of the research it is found out that the most important factors which affect thesecond language education are mother tongue, choice of method, teacher, director, educationenviroment,student?s age and attitude, teaching material, appliance of new technologies, testand appraisal.It is a must to handle the second language education programmes according to today?s newmethods and education technics. Moreover while determining the education methods andmaterials, school enviroment in Turkish education system must be considered and the needsof the moment are tried to be covered. In addition to this it is determined that with in-servivetrainings teachers must be encouraged to use the new technologies and methodsKey words: Primary education, language, second language, language education
Collections