Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorBektaş Altiok, Gül Remziye
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:33Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:33Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344500
dc.description.abstractTeknolojik gelismelerin ve bilgi birikiminin hızına neredeyse ulasmanın imkânsız oldugugünümüzde bunu gerçeklestirmenin ilk adımının yabancı dil ögretilmesi oldugu görüsü birçokkesimde hâkimdir. Bu düsünceyle ülkemizde ilkögretim okullarımızdan baslayarak yabancıdil egitimi verilmektedir. Fakat ülkemizde yabancı dil egitimi birçok eksiklik ve imkânsızlıklabas etmek zorundadır. lkögretimden üniversite ögretimi sonuna degin devam etmekte olanyabancı dil egitiminden alınan verim istenilen düzeye ulasamamaktadır.Bu arastırmada Türkiye'de yabancı dil ögretiminin geçmisine gidilerek, günümüze kadargelinen süreçte hangi asamalardan geçildigi incelenmis ve sonuçta ilkögretim okullarındayabancı dil ögretimine etki eden unsurlarını belirlemek, egitim sorunlarını irdelemek ve busorunlara olası çözüm yolları üretmek amaçlanmıstır.Bu arastırmada, ülkemizde ilkögretim okullarında yabancı dil ögretiminin durumunu ortayakoymak amacıyla, yabancı dil ögretimini etkileyen faktörler ile alan yazın taraması yolunagidilmistir. Çalısma, benimsenen bu yöntem nedeniyle tarama modelinde betimsel birarastırma niteligi tasımaktadır.Arastırma sonucunda, yabancı dil ögretiminde, anadil, yöntem seçimi, ögretmen, yönetici,ortam, ögrencinin yası ve tutumu, ögretim malzemesi, yeni teknolojilerin kullanımı, ölçme vedegerlendirmenin yabancı dil derslerinde egitim-ögretim etkinliklerinin amaçlarınaulasılmasında en önemli degiskenler oldugu belirtilmistir.Yabancı dil egitim-ögretim programları günümüz sartlarına göre yeni yöntem ve ögretimtekniklerine uygun olarak ele alınması gerekmektedir. Ayrıca egitim yöntem ve malzemeleribelirlenirken, Türk egitim sistemindeki okul ortamları göz önünde bulundurulmalı ve çagıngerekleri karsılanmaya çalısılmalıdır. Buna paralel olarak ögretmenlerin hizmet içi egitimlerleyeni teknolojilere ve yöntemleri kullanmaya özendirilmesi gerektigi belirlenmistir.Anahtar Sözcükler: lkögretim, dil, yabancı dil, dil ögretimi
dc.description.abstractToday it is hard to catch the speed of tecnological progresses and information accumulation, itis widely respected that the first step to achieve this aim is to teach a second language.For thissecond language education in our country starts from primary level.In our country secondlanguage education has to face with lots of missings and impossibilities. The results of oursecond language education which starts at the primary level and continues till the end ofunivesity education stays below the wanted level.This research aims to find out the factors which affects the second language education, todiscuss the education problems and to produce possible solutions by going back to the historyof second language education in Turkey and examining the stages passed.To get information used in the research and to solve the problem situation, the factors whichaffect the second language education have been researched by scanning field work, because ofusing this method, the research is a descriptive study.At the end of the research it is found out that the most important factors which affect thesecond language education are mother tongue, choice of method, teacher, director, educationenviroment,student?s age and attitude, teaching material, appliance of new technologies, testand appraisal.It is a must to handle the second language education programmes according to today?s newmethods and education technics. Moreover while determining the education methods andmaterials, school enviroment in Turkish education system must be considered and the needsof the moment are tried to be covered. In addition to this it is determined that with in-servivetrainings teachers must be encouraged to use the new technologies and methodsKey words: Primary education, language, second language, language educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de ilköğretim okullarında yabancı dil öğretimi:Tarihsel gelişimi ve açılımları
dc.title.alternativeSecond language education at primary level in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmHistorical development
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid9002790
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241885
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess