Ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin `değişimi yönetme yeterlilik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim sisteminin, ülkenin ve ekonominin ihtiyaçlarına göre yeniden biçimlenmesigerekmektedir. Bu nedenle değişimin okullarda nasıl yönetileceği, araştırılması vebiçimlendirilmesi gereken bir konudur. Çağdaş yaklaşımlara göre değişimin nasılyapılacağına ilişkin stratejilerin ve taktiklerin belirlenmesi gerekir. Değişme planları,değişmenin nasıl yönetileceği, nasıl gerçekleştirileceği ve nasıl kontrol edileceği gibikonular önceden belirlenmelidir. Bu nedenle, eğitimde değişim yönetimi üzerineyaptığımız bu çalışmada, okullarda gerçekleşen eğitim uygulamalarından bahsedileceğiiçin örgütsel değişim kavramı üzerinde durulacaktır. Bu çerçeve içinde değişimyönetimi aşamaları ile ilgili bilgiler verilecek ve değişim yönetimi uygulamalarındanbahsedilecektir.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm giriş bölümüdür ve genel olarakproblem durumu, amaç, alt amaçlar, araştırmanın önemi gibi kavramlardanbahsedilmektedir. İkinci bölüm ilgili yayınlardan oluşan alan taramasıdır. Üçüncübölüm araştırmanın yöntemini belirtmekte, dördüncü bölüm ise elde edilen bulgularıortaya koyarak sonuçlardan bahsetmektedir. Beşinci bölümde araştırmanın ışığındaöneriler yer almaktadır.Araştırmamızın bazı önemli sonuçları şunlardır: Ortaöğretim okullarında teknolojikeskime ile ve Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları için bazen değişimgerçekleştiriliyorken çoğu zaman Milli Eğitim Bakanlığı'nın yönetmelikleri gereğiyapılması zorunlu olan değişiklikler uygulanmaktadır. Okul yöneticileri de değişimliderliği vasıflarının birçoğunu anketimize katılan öğretmen görüşlerine göre bazenyerine getirmektedir. Education system has to be put into a form according to the necessities of the economyand the country. Therefore, how to manage the change at schools has to be researchedand put into a from with a deep study. The strategies and tactics regarding to the waythat the changes will be supplied must be obtained according to modern approaches.The plans for change, the way of managing the change, how it will be realized, and howit will be controlled must be determined previously. As a result of this fact, in this studywe focus on managing tge change in education, we will consider about changingapplications realized at schools, so the concept organizational change will be discussedbesides.This study contains five chapter. The first chapter is the introduction part and it includesthe concepts like situation analysis, purpose of the research, problem sentence of theresearch, hypotheses, the importance of the research, and definition of the related terms.The second chapter contains literature survey with regarding publications. The thirdchapter describes the method of the research, and the fourth chapter includes thefindings obtained from the study and conclusions. Finally, the sixth chapter includesrecommendations with respect to the research.Some significant conclusions of the research are: In the secondary education schools,the change is sometimes being realized because of technological age and Total QualityManagement applications. Usually, the changes which instruction forces from Ministryof Education are applied. According to the opinions of the teachers whom ourquestionnaires are applied, the managers of the schools sometimes realize mostattributes of change leadership.
Collections