Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorTandoğdu, Nazli
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:27Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:27Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344476
dc.description.abstractEğitim sisteminin, ülkenin ve ekonominin ihtiyaçlarına göre yeniden biçimlenmesigerekmektedir. Bu nedenle değişimin okullarda nasıl yönetileceği, araştırılması vebiçimlendirilmesi gereken bir konudur. Çağdaş yaklaşımlara göre değişimin nasılyapılacağına ilişkin stratejilerin ve taktiklerin belirlenmesi gerekir. Değişme planları,değişmenin nasıl yönetileceği, nasıl gerçekleştirileceği ve nasıl kontrol edileceği gibikonular önceden belirlenmelidir. Bu nedenle, eğitimde değişim yönetimi üzerineyaptığımız bu çalışmada, okullarda gerçekleşen eğitim uygulamalarından bahsedileceğiiçin örgütsel değişim kavramı üzerinde durulacaktır. Bu çerçeve içinde değişimyönetimi aşamaları ile ilgili bilgiler verilecek ve değişim yönetimi uygulamalarındanbahsedilecektir.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm giriş bölümüdür ve genel olarakproblem durumu, amaç, alt amaçlar, araştırmanın önemi gibi kavramlardanbahsedilmektedir. İkinci bölüm ilgili yayınlardan oluşan alan taramasıdır. Üçüncübölüm araştırmanın yöntemini belirtmekte, dördüncü bölüm ise elde edilen bulgularıortaya koyarak sonuçlardan bahsetmektedir. Beşinci bölümde araştırmanın ışığındaöneriler yer almaktadır.Araştırmamızın bazı önemli sonuçları şunlardır: Ortaöğretim okullarında teknolojikeskime ile ve Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları için bazen değişimgerçekleştiriliyorken çoğu zaman Milli Eğitim Bakanlığı'nın yönetmelikleri gereğiyapılması zorunlu olan değişiklikler uygulanmaktadır. Okul yöneticileri de değişimliderliği vasıflarının birçoğunu anketimize katılan öğretmen görüşlerine göre bazenyerine getirmektedir.
dc.description.abstractEducation system has to be put into a form according to the necessities of the economyand the country. Therefore, how to manage the change at schools has to be researchedand put into a from with a deep study. The strategies and tactics regarding to the waythat the changes will be supplied must be obtained according to modern approaches.The plans for change, the way of managing the change, how it will be realized, and howit will be controlled must be determined previously. As a result of this fact, in this studywe focus on managing tge change in education, we will consider about changingapplications realized at schools, so the concept organizational change will be discussedbesides.This study contains five chapter. The first chapter is the introduction part and it includesthe concepts like situation analysis, purpose of the research, problem sentence of theresearch, hypotheses, the importance of the research, and definition of the related terms.The second chapter contains literature survey with regarding publications. The thirdchapter describes the method of the research, and the fourth chapter includes thefindings obtained from the study and conclusions. Finally, the sixth chapter includesrecommendations with respect to the research.Some significant conclusions of the research are: In the secondary education schools,the change is sometimes being realized because of technological age and Total QualityManagement applications. Usually, the changes which instruction forces from Ministryof Education are applied. According to the opinions of the teachers whom ourquestionnaires are applied, the managers of the schools sometimes realize mostattributes of change leadership.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim okullarındaki öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin `değişimi yönetme yeterlilik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of 'sufficiency of managing the change' perceptions concerning school management of teachers at schools of secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmChange management
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmAdministrator expectationse
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid9003053
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241915
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess