İlköğretim 7. ve 8.sınıf ergen öğrencilerin saldırgan davranışlarıyla ana-baba tutumları arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıf ergen öğrencilerin ana babatutumu ile saldırgan davranışları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Söz konusu ilişkiaraştırılırken, çocukların saldırgan davranışlarının ve ana-babanın çocuk geliştirmetutumlarının, çocuğun cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığı da ilişkisel olarakincelenmiştir.Araştırmanın evrenini 2005?2006 eğitim-öğretim yılında İstanbul Avrupa yakasında bulunançeşitli ilköğretim okullarında okuyan 280 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın veri toplama aşamasında iki ölçekten yararlanılmıştır. Çocukların saldırgandavranışlarını belirlemek için ?Rosenzweig P-F Araştırması?, ana-babaların tutumlarınısaptamak amacıyla da ?Gençlik Döneminde Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği?uygulanmıştır.Ana-baba davranışları ile çocukların saldırgan davranışlarına yönelik yapılan t-testisonuçlarına göre `'ilişkilerde duyarsızlık ve tutarsızlık'' boyutu ile çocukların saldırgandavranışları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Fakat `'ana baba ilişkilerindeuyuşmazlık'' boyutları ile çocukların saldırgan davranışları arasında anlamlı farklılıklarbulunmuştur.Ana-baba davranışlarının etkisinin kız ve erkeklere göre farklılık gösterip göstermediğiniaraştırmak için yapılan t-testi sonuçlarına göre, kızlar ve erkekler arasında, ana-babadavranışları yönünden anlamlı farklılıklar bulunamamıştır.Saldırgan davranışlar açısından, kızlarla erkekler arasında anlamlı farklılıkların olupolmadığını araştırmak için yapılan t-testi sonuçlarına göre, erkeklerin kızlara göre daha azsaldırgan oldukları bulunmuştur.Anahtar sözcükler: Saldırganlık, Ana-baba Davranışları The aim of this study is to point out the relationship between the aggressive behavior of theadolescent seventh and eighth grade students and the attitude of their parents. Whileresearching about said relationship, it was also investigated if the aggressive behavior of thechildren and the methods with which the parents raise their children vary according to thegender of the child.The total field being surveyed for the research was a sum of 280 students studying in variouselementary schools located on Istanbul ? European Side during the academic year of 2005-2006.The two criteria employed for the data collection phase of the research were: a) the?Rosenzweig P-F Survey? for determining aggressive behavior in children and; b) ?TheCriterion for Evaluating Family Problems during the Period of Youth? for finding out aboutthe parents? attitude.According to the t- results of the test for determining the parents? attitudes and the aggressivebehavior in children, there was no meaningful difference between the amount of ?insensitivityand inconsistency in relationships? and the aggressive behavior of children. However, therewere meaningful differences between the amount of ?disputes in parent relationships? and theaggressive behavior of children.According to the results of the t-test for determining if the effects of parents? attitudes varyaccording to the gender of the child, there was no meaningful difference between boys andgirls in terms of the effects of parents? attitudes.According to the t-test results of the t-test for determining if there are meaningful differencesbetween girls and boys in terms of aggressive behavior, it was found out that boys are lessaggressive than girls.Keywords: Aggressiveness, Parent Attitudes
Collections