Müfredat laboratuar ilköğretim okulu yöneticilerinin problem çözme yaklaşımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırma Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulları yöneticilerinin problem çözmeyaklasımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda arastırmada yöneticilerinproblem çözme yaklasımlarını benimseme düzeyi belirlenmis ve yaklasımları benimsemedüzeylerinin çesitli demografik ve mesleki özelliklerine göre farklılık gösteripgöstermediği ortaya çıkarılmaya çalısılmıstır.Arastırma tanımlayıcı arastırma modeli ile gerçeklestirilmistir. Tanımlayıcıarastırma, bir problemle ilgili durumları, değiskenleri ve değiskenler arasındaki iliskileritanımlamaya yönelik olarak gerçeklestirilen bir arastırma modelidir (Kurtulus, 1996)Arastırmanın evreni ?stanbul il sınırları içerisinde faaliyet gösteren toplam 71Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulunda görev yapan yöneticiler olusturmaktadır.Arastırmanın örneklemini ise 8 ilçede (Sisli, Kağıthane, Besiktas, Bahçelievler, GOP,Küçükyalı, Fatih, Bakırköy) faaliyet gösteren toplam 26 Müfredat Laboratuar ?lköğretimOkulunda görev yapan yöneticiler (Müdür ve Müdür yardımcıları) olusturmaktadırBu arastırmada, verileri toplamak için kisisel bilgi formu ve Heppner'in ProblemÇözme Envanteri kullanılmıstır.Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulu yöneticilerin çoğunlukla bir probleminçözümünde belli bir yöntemi denedikten sonra ortaya çıkan sonuç ile düsündüğü sonucukarsılastırdığı, problem karsısında onu çözebilmek için basvuracağı yolların hepsinidüsünmeye çalıstığı ve neler hissettiklerini anlamak için duygularını incelediklerigörülmektedir.Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulu yöneticilerinden evli olanların problemçözme konusunda kendisini yeterli gördükleri, kendilerine bu konuda güvendiklerigörülmektedir.Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulu yöneticileri problem çözme konusundakendilerine yeterince güvendiğinde ve eldeki verileri planlı bir sekilde değerlendirdiğinderahatlıkla astlarına yetki devredebilmektedir. The Research aims to investigate Curriculum Laboratory School Administratorsapproach to problems faced and their handling methods. The administrators touch onproblem solving adoption levels are noted and these touches adoption levels are questionedwhether they vary according to the demographic and professional speciality.The search is realized by illustrative research model. Illusrative research is a searchmodel which describes the relations between the variables and the situations and therelations within the variables.(Kurtulus, 1996)The system of this research is 71 CL primary schools administrators of province?stanbul.The exemplifications are from 8 districts (Sisli, Kağıthane, Besiktas,Bahçelievler, GOP, Küçükyalı, Fatih, Bakırköy) from 26 schools administrators which areactive in this area.In this research , to gather data Heppner?s problem solving inventory and personelinformation form is used.In problem solving the administrators of CLS usually compare the consequence ofthe solved problem their calculation before the solution. It was observed that they try tothink all methods possible to solve the problem and to understand what they feel theyusually investigate their emotions.CLS administrators if married see theirselves adequate and they have selfconfidencein solving problems.CLS administrators if they have self-confidence and if they evaluate the datacorrectly they give authority to inferiors easily.
Collections