Show simple item record

dc.contributor.advisorBörü, Meliha Deniz
dc.contributor.authorKayikçi, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:25Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:25Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344470
dc.description.abstractArastırma Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulları yöneticilerinin problem çözmeyaklasımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda arastırmada yöneticilerinproblem çözme yaklasımlarını benimseme düzeyi belirlenmis ve yaklasımları benimsemedüzeylerinin çesitli demografik ve mesleki özelliklerine göre farklılık gösteripgöstermediği ortaya çıkarılmaya çalısılmıstır.Arastırma tanımlayıcı arastırma modeli ile gerçeklestirilmistir. Tanımlayıcıarastırma, bir problemle ilgili durumları, değiskenleri ve değiskenler arasındaki iliskileritanımlamaya yönelik olarak gerçeklestirilen bir arastırma modelidir (Kurtulus, 1996)Arastırmanın evreni ?stanbul il sınırları içerisinde faaliyet gösteren toplam 71Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulunda görev yapan yöneticiler olusturmaktadır.Arastırmanın örneklemini ise 8 ilçede (Sisli, Kağıthane, Besiktas, Bahçelievler, GOP,Küçükyalı, Fatih, Bakırköy) faaliyet gösteren toplam 26 Müfredat Laboratuar ?lköğretimOkulunda görev yapan yöneticiler (Müdür ve Müdür yardımcıları) olusturmaktadırBu arastırmada, verileri toplamak için kisisel bilgi formu ve Heppner'in ProblemÇözme Envanteri kullanılmıstır.Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulu yöneticilerin çoğunlukla bir probleminçözümünde belli bir yöntemi denedikten sonra ortaya çıkan sonuç ile düsündüğü sonucukarsılastırdığı, problem karsısında onu çözebilmek için basvuracağı yolların hepsinidüsünmeye çalıstığı ve neler hissettiklerini anlamak için duygularını incelediklerigörülmektedir.Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulu yöneticilerinden evli olanların problemçözme konusunda kendisini yeterli gördükleri, kendilerine bu konuda güvendiklerigörülmektedir.Müfredat Laboratuar ?lköğretim Okulu yöneticileri problem çözme konusundakendilerine yeterince güvendiğinde ve eldeki verileri planlı bir sekilde değerlendirdiğinderahatlıkla astlarına yetki devredebilmektedir.
dc.description.abstractThe Research aims to investigate Curriculum Laboratory School Administratorsapproach to problems faced and their handling methods. The administrators touch onproblem solving adoption levels are noted and these touches adoption levels are questionedwhether they vary according to the demographic and professional speciality.The search is realized by illustrative research model. Illusrative research is a searchmodel which describes the relations between the variables and the situations and therelations within the variables.(Kurtulus, 1996)The system of this research is 71 CL primary schools administrators of province?stanbul.The exemplifications are from 8 districts (Sisli, Kağıthane, Besiktas,Bahçelievler, GOP, Küçükyalı, Fatih, Bakırköy) from 26 schools administrators which areactive in this area.In this research , to gather data Heppner?s problem solving inventory and personelinformation form is used.In problem solving the administrators of CLS usually compare the consequence ofthe solved problem their calculation before the solution. It was observed that they try tothink all methods possible to solve the problem and to understand what they feel theyusually investigate their emotions.CLS administrators if married see theirselves adequate and they have selfconfidencein solving problems.CLS administrators if they have self-confidence and if they evaluate the datacorrectly they give authority to inferiors easily.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüfredat laboratuar ilköğretim okulu yöneticilerinin problem çözme yaklaşımları
dc.title.alternativeProblem solving approaches of the managers of primary curriculum laboratory schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid9003060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241866
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess