İşletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarına karşı olan tüketici tutumlarının incelenmesi: Türkiye ? Kazakistan örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsana ve doğaya karşı yararlı olma kapsamında sınırların ortadan kalktığı bir dünyada, ne kadar üst seviyede hizmet ya da ürün üretimi yapılırsa yapılsın hiçbir kurum ya da kuruluş sadece kendisini düşünerek varlığını koruyamamaktadır.İşletmenin tek sosyal sorumluluğunun karını arttırmaktır görüşünün aksine karlılık yanında başka sosyal sorumluluk alanlarının da varlığından bahsedilebilir. Bunlar ekonomik sorumluluk ile birlikte yasal sorumluluk, etik sorumluluk ve gönüllü sorumluluktur.Bu çalışmada, işletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarına karşı olan Türkiye ve Kazakistan'daki tüketicilerin tutumlarını belirleyebilmek için anket çalışması yapılmış ve anket sonuçları iki ülke karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Sonuç olarak söz konusu konu açısından iki ülke tüketicilerine bakıldığında farklılığa rastlandığı görülmüştür. In the world where the boundaries have disappeared in the domain of being useful for both society and environment, no organization can protect its existence while being concerned of nothing but itself even if goods or services are of high quality.In opposition to the opinion that the only social responsibility of organizations is to increase its profit, other fields of social responsibility alongside with profitableness can be mentioned. These are economic responsibility, legal responsibility, ethical responsibility, and volunteer responsibility.In this work, to determine a consumer?s attitude in Turkey and Kazakhstan towards social responsibility campaigns of organizations, a survey by questionnaire has been made and the results have been assessed by comparing the two countries. In conclusion, considering consumers of the two countries with a view to the subject under question the differences have been found.
Collections