Show simple item record

dc.contributor.advisorKorukoğlu, Ayşen
dc.contributor.authorSmagulova, Aigerim
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:50Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344346
dc.description.abstractİnsana ve doğaya karşı yararlı olma kapsamında sınırların ortadan kalktığı bir dünyada, ne kadar üst seviyede hizmet ya da ürün üretimi yapılırsa yapılsın hiçbir kurum ya da kuruluş sadece kendisini düşünerek varlığını koruyamamaktadır.İşletmenin tek sosyal sorumluluğunun karını arttırmaktır görüşünün aksine karlılık yanında başka sosyal sorumluluk alanlarının da varlığından bahsedilebilir. Bunlar ekonomik sorumluluk ile birlikte yasal sorumluluk, etik sorumluluk ve gönüllü sorumluluktur.Bu çalışmada, işletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarına karşı olan Türkiye ve Kazakistan'daki tüketicilerin tutumlarını belirleyebilmek için anket çalışması yapılmış ve anket sonuçları iki ülke karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Sonuç olarak söz konusu konu açısından iki ülke tüketicilerine bakıldığında farklılığa rastlandığı görülmüştür.
dc.description.abstractIn the world where the boundaries have disappeared in the domain of being useful for both society and environment, no organization can protect its existence while being concerned of nothing but itself even if goods or services are of high quality.In opposition to the opinion that the only social responsibility of organizations is to increase its profit, other fields of social responsibility alongside with profitableness can be mentioned. These are economic responsibility, legal responsibility, ethical responsibility, and volunteer responsibility.In this work, to determine a consumer?s attitude in Turkey and Kazakhstan towards social responsibility campaigns of organizations, a survey by questionnaire has been made and the results have been assessed by comparing the two countries. In conclusion, considering consumers of the two countries with a view to the subject under question the differences have been found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarına karşı olan tüketici tutumlarının incelenmesi: Türkiye ? Kazakistan örneği
dc.title.alternativeDetermination consumer?s attitude towards social responsibility campaigns of organizations: Turkey and Kazakhstan example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmKazakhstan
dc.identifier.yokid409730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286588
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess