Ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin eğitimde toplam kalite yönetimine karşı tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma ?stanbul ili, Üsküdar ilçesi sınırları içinde görevli lise öğretmenlerini temelalarak yapılmıstır. Arastırmaya 2006?2007 Eğitim-Öğretim yılında, ?stanbul'daÜsküdar'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, eğitim veren 4 okulda görev yapan, 100öğretmen katılmıstır.Arastırmada asağıda belirtilen 4 hipotez mercek altına alınmıstır:1. Okul Müdürünün Toplam Kalite Yönetimine Karsı Tutumu Destekleyicidir.2. Okulun Kurumsal Olarak Toplam Kalite Yönetimine Karsı Tutumu Olumludur.3. Toplam Kalite Yönetiminde Öğretmene Yönelik Uygulamalar Yapılmaktadır.4. Toplam Kalite Yönetiminde Planlama Sürecine Katılım Olmaktadır.Verilerin analizinde , Mann-Whithey U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıstır. Eldeedilen bulgular literatür ısığında tartısılmıs ve bazı önerilerde bulunulmustur This research has been done based on the high school teachers who is in charge with in citylimits Üsküdar ?STANBUL. 100 teacher have attended to this research who is in charge in 4different high school of ?education ministry? 2006-2007 educational year in Üsküdar?STANBUL.This research investigates below 4 hypothesis :1. Attitude of the school principal against the ?Total Quality Management? is supportive.2. Attitude of the school it self as an instuation against the ?Total Quality Management?is positive.3. Aplications for teachers in ?Total Quality Management? are being applied.4. There is attendance to the planning process and procedures in ?Total QualityManagement?.Mann-Whithey U and Kruskal-Wallis H tests have been used in the analyses of thedatas.Outcomes have been discussed under the light of literature and some suggestions hasbeen released.
Collections