İlköğretim okulları birinci ve ikinci kademede görev yapan öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı ilkögretim okulları birinci ve ikinci kademede görev yapanögretmenlerin motivasyon ve is tatminlerinin karsılastırılmasıdır. Arastırmaya 2006-2007Egitim-Ögretim yılında İstanbul'da Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı dört okulda görevyapan 125 ögretmen katılmıstır. Arastırmada anket yöntemi kullanılmıs, elde edilenverilerin çözümlenmesinde SPSS programı aracılıgıyla Cronbach Alpha, Kruskal-Wallisve Mann-Whitney U testleri kullanılmıstır.Bu çalısmada ilkögretim ögretmenlerinin is tatminini etkiledigi düsünülen cinsiyet,kıdem, sektör, brans ve çalısılan kademe faktörleri incelenmistir. Öncelikle arastırmayakatılan ögretmenlerin demografik özellikleri belirlenmis ve profilleri çizilmistir.Anketteki açık uçlu sorulara alınan yanıtlarla ögretmenleri mesleklerini yaparken motiveeden etkenler, ögretmenlerin ögrencileri motive etme yöntemleri ve ögretmenlerinkendilerini motive etme yöntemleri ortaya koyulmustur. 5'li Likert ölçekli sorulara alınanyanıtlarla asagıdaki bes hipotez irdelenmistir:1. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin cinsiyetlerine göredegisiklik gösterir.2. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin kıdemlerine göre degisiklikgösterir.3. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin çalıstıkları sektöre göredegisiklik gösterir.4. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin bransına göre degisiklikgösterir.5. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin egitim verdikleri kademeyegöre degisiklik gösterir.Sonuç olarak, elde edilen bulgular literatür ısıgında yorumlanmıs ve egitim yöneticilerinebazı önerilerde bulunulmustur The purpose of this study is to compare the motivation and job satisfaction levels ofteachers teaching in lower elementary and upper elementary schools. 125 teachersworking in four elementary schools in Istanbul in the Academic Year 2006-2007 haveparticipated in this study. A questionnaire has been applied; Cronbach Alpha, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests in the SPSS computer program were used to analyzefindings.Gender, experience, sector, branch and the grade level taught were examined as factorsthat are thought to effect elementary school teachers? job satisfaction. First, thedemographical features of the participating teachers were designated and their profileswere drawn. Then, factors that motivate teachers when teaching, methods that teachersuse to motivate their students and themselves were found using the answers given to theopen-ended questions in the questionnaire. The five hypotheses below were examinedusing the answers given to the lichert-scale questions in the questionnaire :1. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on their gender.2. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on their work experience.3. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on the sector they work in.4. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on their branch.5. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on the grade level theyteach.Finally, the findings were interpreted in the light of the field literature and suggestionswere made for educational administrators.
Collections