Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ Aycibin, Semiha Füsun
dc.contributor.authorBostanci, Nevra
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:45Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:45Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344331
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı ilkögretim okulları birinci ve ikinci kademede görev yapanögretmenlerin motivasyon ve is tatminlerinin karsılastırılmasıdır. Arastırmaya 2006-2007Egitim-Ögretim yılında İstanbul'da Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı dört okulda görevyapan 125 ögretmen katılmıstır. Arastırmada anket yöntemi kullanılmıs, elde edilenverilerin çözümlenmesinde SPSS programı aracılıgıyla Cronbach Alpha, Kruskal-Wallisve Mann-Whitney U testleri kullanılmıstır.Bu çalısmada ilkögretim ögretmenlerinin is tatminini etkiledigi düsünülen cinsiyet,kıdem, sektör, brans ve çalısılan kademe faktörleri incelenmistir. Öncelikle arastırmayakatılan ögretmenlerin demografik özellikleri belirlenmis ve profilleri çizilmistir.Anketteki açık uçlu sorulara alınan yanıtlarla ögretmenleri mesleklerini yaparken motiveeden etkenler, ögretmenlerin ögrencileri motive etme yöntemleri ve ögretmenlerinkendilerini motive etme yöntemleri ortaya koyulmustur. 5'li Likert ölçekli sorulara alınanyanıtlarla asagıdaki bes hipotez irdelenmistir:1. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin cinsiyetlerine göredegisiklik gösterir.2. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin kıdemlerine göre degisiklikgösterir.3. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin çalıstıkları sektöre göredegisiklik gösterir.4. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin bransına göre degisiklikgösterir.5. İlkögretim okulu ögretmenlerinin is tatmini ögretmenlerin egitim verdikleri kademeyegöre degisiklik gösterir.Sonuç olarak, elde edilen bulgular literatür ısıgında yorumlanmıs ve egitim yöneticilerinebazı önerilerde bulunulmustur
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare the motivation and job satisfaction levels ofteachers teaching in lower elementary and upper elementary schools. 125 teachersworking in four elementary schools in Istanbul in the Academic Year 2006-2007 haveparticipated in this study. A questionnaire has been applied; Cronbach Alpha, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests in the SPSS computer program were used to analyzefindings.Gender, experience, sector, branch and the grade level taught were examined as factorsthat are thought to effect elementary school teachers? job satisfaction. First, thedemographical features of the participating teachers were designated and their profileswere drawn. Then, factors that motivate teachers when teaching, methods that teachersuse to motivate their students and themselves were found using the answers given to theopen-ended questions in the questionnaire. The five hypotheses below were examinedusing the answers given to the lichert-scale questions in the questionnaire :1. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on their gender.2. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on their work experience.3. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on the sector they work in.4. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on their branch.5. Elementary school teachers? job satisfaction differs based on the grade level theyteach.Finally, the findings were interpreted in the light of the field literature and suggestionswere made for educational administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları birinci ve ikinci kademede görev yapan öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of the motivation and job satisfaction levels of teachers teaching in lower elementary and upper elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid9015393
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241161
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess