Cumhuriyetten günümüze Türkiye`de okul müdürlerinin atanmasına yönelik çalışmalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada; Türkiye'de okul müdürlerinin yetistirilmesi ile ilgili yapılançalısmalar belirlenmeye ve incelenmeye çalısılmıstır.Türk Milli Eğitim Sisteminde son yıllarda eğitim politikaları ve uygulamastratejilerinin sık sık değistiği gözlenmektedir. Bunu, sistemin çevresindekideğismelere uyum çabaları olarak yorumlamak mümkündürBu gelisme ve değismelere paralel olarak bilgi, beceri ile donatılmıs, ?lider?olacağından emin eğitimcilerin yetistirilebilmesi için çözüm önerileriningelistirilmesi amaçlanmıstır.Arastırma 1923' den günümüze kadar Milli Eğitim Bakanlığı çerçevesinde yapılançalısmalar ve yurtdısı örneklemelerle sınırlı tutulmustur.Arastırma sonunda elde edilen bulgulardan Milli Eğitim Bakanlığında yönetimkademesi ve eğitim kadrosunda bulunan kisilerin birbirine paralel görüslerdebulundukları ancak uygulamada aksamalar yasandığı görülmüstürElde edilen bulgulardan yararlanılarak, ülkenin gereksinim duyduğu idealyöneticilerin yetistirilmesine yönelik öneriler getirilmistir. In this research study; it has been worked on studies about edification of headmastersin Turkey.In Turkish National Education System, it is often seemed that education policies andpractising strategies have been changed for past several years.It is possible to explainthis as a accordance effort..Being parallel this edifications and changings it has been intended to educateknowledgeable , skillful and leader administrators.This research has been limited with the research studies conducted by the Minister ofNational Education ministry since 1923 and foreign references.Although the owthorities in the ministry of National Education and professionals ineducation have similar thoughts, their practice would be different.Being used this findings, some suggstions have been given for edification of idealauthorities and headmasters, which are necessary for country
Collections