Show simple item record

dc.contributor.advisorSayan, Hamiyet
dc.contributor.authorTolan, İpek
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:29Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:29Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344275
dc.description.abstractBu arastırmada; Türkiye'de okul müdürlerinin yetistirilmesi ile ilgili yapılançalısmalar belirlenmeye ve incelenmeye çalısılmıstır.Türk Milli Eğitim Sisteminde son yıllarda eğitim politikaları ve uygulamastratejilerinin sık sık değistiği gözlenmektedir. Bunu, sistemin çevresindekideğismelere uyum çabaları olarak yorumlamak mümkündürBu gelisme ve değismelere paralel olarak bilgi, beceri ile donatılmıs, ?lider?olacağından emin eğitimcilerin yetistirilebilmesi için çözüm önerileriningelistirilmesi amaçlanmıstır.Arastırma 1923' den günümüze kadar Milli Eğitim Bakanlığı çerçevesinde yapılançalısmalar ve yurtdısı örneklemelerle sınırlı tutulmustur.Arastırma sonunda elde edilen bulgulardan Milli Eğitim Bakanlığında yönetimkademesi ve eğitim kadrosunda bulunan kisilerin birbirine paralel görüslerdebulundukları ancak uygulamada aksamalar yasandığı görülmüstürElde edilen bulgulardan yararlanılarak, ülkenin gereksinim duyduğu idealyöneticilerin yetistirilmesine yönelik öneriler getirilmistir.
dc.description.abstractIn this research study; it has been worked on studies about edification of headmastersin Turkey.In Turkish National Education System, it is often seemed that education policies andpractising strategies have been changed for past several years.It is possible to explainthis as a accordance effort..Being parallel this edifications and changings it has been intended to educateknowledgeable , skillful and leader administrators.This research has been limited with the research studies conducted by the Minister ofNational Education ministry since 1923 and foreign references.Although the owthorities in the ministry of National Education and professionals ineducation have similar thoughts, their practice would be different.Being used this findings, some suggstions have been given for edification of idealauthorities and headmasters, which are necessary for countryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCumhuriyetten günümüze Türkiye`de okul müdürlerinin atanmasına yönelik çalışmalar
dc.title.alternativeStudies in Turkey from 1923 to today, about appodntment of headmasters
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmAppointments
dc.subject.ytmAppointment method
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid363391
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241891
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess