İlköğretim okullarında sendikalaşma faaliyetlerinin öğretmenler ve yöneticiler üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde sendikalar demokrasi kültürünü oluşturmuş ve yerleştirmiş olan bütün toplumlarda sosyal hayatın vazgeçilmez unsurlarıdırlar. Günümüzde oldukça önemli, sivil toplum örgütleri durumunda olan sendikalar, siyasal ve sosyal alanlarda baskı grubu olarak ortaya çıkmaktadırlar. Ülkemizde kamu çalışanlarının örgütlenme ve sendikal haklara sahip olma mücadeleleri uzun yıllardır devam etmektedir.Ülkemizde Eğitim-İş kolunda örgütlenmenin mevcut yapısına bakıldığında, sendikalı olmayan ya da sendikalı olmak istemeyen % 50'nin üzerinde eğitimcinin olduğu görülmektedir. Bu sebeple Eğitim-İş kolunda çalışanların sendikalaşmama nedenlerinin bilinmesinin, sendikalaşma oranının arttırılması yönünde önlemler almak açısından önemli olduğu düşünülmektedir.Bu araştırmada, bu amaçla İlköğretim okullarında sendikalaşma faaliyetlerinin öğretmenler ve yöneticiler üzerindeki etkileri incelenmeye ve sendikal örgütlenmeye bakıştaki olumsuzluklar tespit edilmeye çalışılmıştır. Today syndicates are indispensable parts of social life in all societes which have already formed and placed democratic culture.Syndicates which are essentially important civil society organizations of today can also be seen as pressure groups in political and social fields.In our country,struggle of the public employees for becoming organized and accessing rights of syndicates have been lasting for years.When it is looked at the current structure of Education-Work it is apparently seen that there are over 50 % educators who are not already members of the syndicate neither want to be a part of it.For this reason,knowing reasons lying behind this tendency carries importance at the point of taking cautions for increasing the proportion of syndication.In this research it has been tried to determine effects of syndication activities on teachers and directors in primary schools.
Collections