Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorÇinar, Günay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:18Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:18Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344239
dc.description.abstractGünümüzde sendikalar demokrasi kültürünü oluşturmuş ve yerleştirmiş olan bütün toplumlarda sosyal hayatın vazgeçilmez unsurlarıdırlar. Günümüzde oldukça önemli, sivil toplum örgütleri durumunda olan sendikalar, siyasal ve sosyal alanlarda baskı grubu olarak ortaya çıkmaktadırlar. Ülkemizde kamu çalışanlarının örgütlenme ve sendikal haklara sahip olma mücadeleleri uzun yıllardır devam etmektedir.Ülkemizde Eğitim-İş kolunda örgütlenmenin mevcut yapısına bakıldığında, sendikalı olmayan ya da sendikalı olmak istemeyen % 50'nin üzerinde eğitimcinin olduğu görülmektedir. Bu sebeple Eğitim-İş kolunda çalışanların sendikalaşmama nedenlerinin bilinmesinin, sendikalaşma oranının arttırılması yönünde önlemler almak açısından önemli olduğu düşünülmektedir.Bu araştırmada, bu amaçla İlköğretim okullarında sendikalaşma faaliyetlerinin öğretmenler ve yöneticiler üzerindeki etkileri incelenmeye ve sendikal örgütlenmeye bakıştaki olumsuzluklar tespit edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractToday syndicates are indispensable parts of social life in all societes which have already formed and placed democratic culture.Syndicates which are essentially important civil society organizations of today can also be seen as pressure groups in political and social fields.In our country,struggle of the public employees for becoming organized and accessing rights of syndicates have been lasting for years.When it is looked at the current structure of Education-Work it is apparently seen that there are over 50 % educators who are not already members of the syndicate neither want to be a part of it.For this reason,knowing reasons lying behind this tendency carries importance at the point of taking cautions for increasing the proportion of syndication.In this research it has been tried to determine effects of syndication activities on teachers and directors in primary schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında sendikalaşma faaliyetlerinin öğretmenler ve yöneticiler üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effects of unionizing on the teachers and managers in primary schoolls
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmUnionization
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid303150
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214265
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess