İlköğretim sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ve mesleki doyumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik ve mesleki doyum düzeylerinin cinsiyete, kıdeme, yaşa, okutulan sınıfa, mezun olunan okula, bulunduğu okuldaki çalışma süresine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.Araştırma İstanbul il sınırları içerisinde yer alan 11 ilköğretim okulunda görev yapan 207 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Öğretmen Görüşleri Ölçeği (ÖGÖ) ve İş Doyum Anketi (NDI) Gereksinim Karşılanma Yetersizliği Dereceleri Anketi ile toplanmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin öz yeterlik düzeylerinin okulda çalışılan yıla göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Cinsiyet, yaş, medeni durum, okutulan sınıf, kıdem ve mezun olunan okula göre bir farklılık göstermediği görülmüştür..Mesleki doyum düzeylerinin incelenmesi sonucunda ise sınıf öğretmenlerinin cinsiyete, kıdeme, yaşa, okulda çalışılan yıla, mezun olunan okula ve okutulan sınıfa göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür. İlköğretim sınıf öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin, medeni duruma göre önemli bir farklılık göstermediği görülmüştür. The target of this research is to find out whether the levels of self competence and job satisfaction of prime school teachers change according to gender, seniority, age, school of graduation, class taught and the term spent at the same school.The research has covered 207 primary school teachers from 11 primary schools located in İstanbul. The data for the research was obtained through Teachers Opinions Scale and Work Satisfaction Poll- Levels of Deficiency in Compensating Needs.As a result of the research it is stated that the levels of self competence shows differences according to the years spent at the same school but on the other hand gender, age, marital status, class taught, seniority or school of graduation do not make any difference.After job satisfaction levels were analyzed, differences were found according to sex, seniority, age, school of graduation, years spent at the same school and class being taught. It was also stated that the job satisfaction levels of primary school teachers do not show any difference according to their marital status.
Collections