Rehber öğretmenlerin eş zamanlı görevlendirme uygulamasına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Bursa'daki rehber öğretmenlerin eş zamanlı görevlendirilme uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Bursa'da görev yapan 134 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem alınmadan, araştırma evreninin kendisi üzerinde yürütülmüştür.Araştırma ile ilgili veriler geliştirilen ?Eş Zamanlı Görevlendirme Ölçeği? ile toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise uygulamaya ilişkin görüşleri incelemek amacıyla ?Eş Zamanlı Görevlendirilen Okul ile İletişim?, ?Gidilen Okul, Personel, Veli ve Öğrenci?, ?Rehber Öğretmen?, ?Çekilen Zorluklar? alt faktörlerine ait toplam 21 madde yer almaktadır.Ölçekten elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı ile çözümlenmiştir. Ölçek yorumlamasında frekans, tek yönlü varyans analizi ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. İkinci bölüm içinse iki aşamalı faktör analizi yapılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı ?= 0,05 anlamlılık düzeyinde tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre rehber öğretmenlerin eş zamanlı görevlendirme uygulamasına ilişkin düşünceleri olumlu değildir.Anahtar Sözcükler: Rehber ÖğretmenÖğrenci Kişilik HizmetleriEş Zamanlı Görevlendirme This research has been made for analyzing opinions about simultaneous assignment of conselors in Bursa. Universe of this research is comprised of 134 conselors in Bursa. This research has been operated without a sample. The research operated on its on universe.The datas related to research have been congregated by ? Simultaneous Assignment Scale?. In the first section of this scale, which consists of two sections, there has been mentioned about personal data; however in the second section there has been mentioned about 21 articles related to subdivisions of; ?Communication with Simultaneous Assignment School?, ? The School, Staff, Parents and Students?, ?School Counselor? and ?Difficulty in Assignment?.The datas gained from the scale have been analyzed by computer with the help of SPSS program. There has been used frequency, t-test, one-way ANOVA and percentage distribution of datas related to the first section of scala. And there has been made factor analyses in two part. It has been tested terms of significance level of a= 0.05 whether there has been a significiant difference among the thoughts.According to the findings obtained from the result of research: it is seen that school counselors have no more satisfied thoughts about simultaneous assignment.Key Words: School CounselorStudent Humanity LaborSimultaneous Assignment
Collections