Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Sedat
dc.contributor.authorAvci, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T07:20:01Z
dc.date.available2020-12-29T07:20:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343145
dc.description.abstractBu araştırma Bursa'daki rehber öğretmenlerin eş zamanlı görevlendirilme uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Bursa'da görev yapan 134 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem alınmadan, araştırma evreninin kendisi üzerinde yürütülmüştür.Araştırma ile ilgili veriler geliştirilen ?Eş Zamanlı Görevlendirme Ölçeği? ile toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise uygulamaya ilişkin görüşleri incelemek amacıyla ?Eş Zamanlı Görevlendirilen Okul ile İletişim?, ?Gidilen Okul, Personel, Veli ve Öğrenci?, ?Rehber Öğretmen?, ?Çekilen Zorluklar? alt faktörlerine ait toplam 21 madde yer almaktadır.Ölçekten elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı ile çözümlenmiştir. Ölçek yorumlamasında frekans, tek yönlü varyans analizi ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. İkinci bölüm içinse iki aşamalı faktör analizi yapılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı ?= 0,05 anlamlılık düzeyinde tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre rehber öğretmenlerin eş zamanlı görevlendirme uygulamasına ilişkin düşünceleri olumlu değildir.Anahtar Sözcükler: Rehber ÖğretmenÖğrenci Kişilik HizmetleriEş Zamanlı Görevlendirme
dc.description.abstractThis research has been made for analyzing opinions about simultaneous assignment of conselors in Bursa. Universe of this research is comprised of 134 conselors in Bursa. This research has been operated without a sample. The research operated on its on universe.The datas related to research have been congregated by ? Simultaneous Assignment Scale?. In the first section of this scale, which consists of two sections, there has been mentioned about personal data; however in the second section there has been mentioned about 21 articles related to subdivisions of; ?Communication with Simultaneous Assignment School?, ? The School, Staff, Parents and Students?, ?School Counselor? and ?Difficulty in Assignment?.The datas gained from the scale have been analyzed by computer with the help of SPSS program. There has been used frequency, t-test, one-way ANOVA and percentage distribution of datas related to the first section of scala. And there has been made factor analyses in two part. It has been tested terms of significance level of a= 0.05 whether there has been a significiant difference among the thoughts.According to the findings obtained from the result of research: it is seen that school counselors have no more satisfied thoughts about simultaneous assignment.Key Words: School CounselorStudent Humanity LaborSimultaneous Assignmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehber öğretmenlerin eş zamanlı görevlendirme uygulamasına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of school counselors about simultaneous assignment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmStudents services
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmSimultance assigment
dc.subject.ytmGuidance
dc.identifier.yokid369985
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264707
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess