The associations between employee social networking behavior, work values, individual values and quality of work life in heavy industry companies in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değerler insanlara özgüdür ve bize neyin yanlış olduğunu ya da neyin ahlaki ve kültürel açıdan doğru olduğunu öğretir. Ayrıca değerler hem çalışma hayatımızda hem de özel yaşamımızda tutum ve davranışlarımızı güçlü bir şekilde etkiler. Değerler, bireylerin farklı koşullar altındaki tutumlarıyla nasıl doğru davranış sergileyebildiklerine de ışık tutarlar. Bu, aynı zamanda temel kişisel değerlerin ve iş değerlerinin davranış üzerindeki etkisini ifade eden bilişsel hiyerarşi ile ilgilidir. Temel değer hiyerarşisi bireysel yaşam döngüsü boyunca farklılık gösterirken, bazı değerler yaşam döngüsünün bir aşamasında çok önemlidir, başka bir aşamada ise daha az önemli hale gelebilir. Bu bireysel yaşam döngüsü boyunca, bireyler değerleri ve yaşam kaliteleri ile daha uyumlu yeni davranışlar kazanabilirler. Özellikle iletişim alanındaki politik, ekonomik ve teknolojik gelişmeler `sosyal ağ` (Networking) olarak adlandırılan yeni bir kavramın ortaya çıkmasına neden olmuştur. Çalışma yaşamlarının kalitesini belirlemek için hem çalışanların hem de kuruluşların deneyimlenme surecini etkilemeye başlamıştır. Ayrıca, sadece bireysel değerlerin değil, aynı zamanda iş değerlerinin anlaşılmasında da oldukça etkili ve önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, Türk ağır sanayi sektörlerinde , özellikle demir-çelik ve petrol sektörlerinde çalışan bireylerin iletişim ağı kurma davranışını etkileyen belirli bireysel ve iş değerlerini incelemektir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı, bireysel değerler ve iş değerleri ile iş yaşamı kalitesinin ve çalışanların iletişim ağları kurma davranışları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın diğer bir amacı da, işletme çalışanlarının sosyal ağ kurma davranışları ile bireysel değerler ve iş değerleriyle çalışma ortamı kalitesi arasındaki bağıntıyla ilgili olarak çalışanların ağ kurma davranışlarının rolünü öğrenmektir. Values are of people and they teach us what is wrong or what is right from moral and cultural perspectives and they strongly influence our attitudes and behaviors both in our work lives and in private lives. They shed light on how individuals exhibit right behavior through attitudes under different circumstances. This is related to so-called cognitive hierarchy, which refers to influence of basic personal and work values on behavior. The basic value hierarchy differs during an individual life cycle, while some values are very important at one stage of the life cycle, they may become less important in another stage. During this individual life cycle, individuals may gain new behaviors that are more coherent with their values and life quality.Political, economic and technological developments, notably in the field of communication, have led to emergence of a novel concept called `social networking`. It has already started to influence the ways in which both employees and organizations are being experienced to determine the quality of their work life. Further, it has also become a highly effective and significant apparatus in understanding the means of not just individual values but also work values. The purpose of this study is to examine the certain individual and work values that determine employee-networking behavior in selected heavy industry sectors in the Turkish business world; namely, iron & steel and petroleum sectors.
Collections