Show simple item record

dc.contributor.advisorYahyagil, Mehmet Yusuf
dc.contributor.authorAydin Vila, Huriye Egenur
dc.date.accessioned2020-12-29T07:09:01Z
dc.date.available2020-12-29T07:09:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340921
dc.description.abstractDeğerler insanlara özgüdür ve bize neyin yanlış olduğunu ya da neyin ahlaki ve kültürel açıdan doğru olduğunu öğretir. Ayrıca değerler hem çalışma hayatımızda hem de özel yaşamımızda tutum ve davranışlarımızı güçlü bir şekilde etkiler. Değerler, bireylerin farklı koşullar altındaki tutumlarıyla nasıl doğru davranış sergileyebildiklerine de ışık tutarlar. Bu, aynı zamanda temel kişisel değerlerin ve iş değerlerinin davranış üzerindeki etkisini ifade eden bilişsel hiyerarşi ile ilgilidir. Temel değer hiyerarşisi bireysel yaşam döngüsü boyunca farklılık gösterirken, bazı değerler yaşam döngüsünün bir aşamasında çok önemlidir, başka bir aşamada ise daha az önemli hale gelebilir. Bu bireysel yaşam döngüsü boyunca, bireyler değerleri ve yaşam kaliteleri ile daha uyumlu yeni davranışlar kazanabilirler. Özellikle iletişim alanındaki politik, ekonomik ve teknolojik gelişmeler `sosyal ağ` (Networking) olarak adlandırılan yeni bir kavramın ortaya çıkmasına neden olmuştur. Çalışma yaşamlarının kalitesini belirlemek için hem çalışanların hem de kuruluşların deneyimlenme surecini etkilemeye başlamıştır. Ayrıca, sadece bireysel değerlerin değil, aynı zamanda iş değerlerinin anlaşılmasında da oldukça etkili ve önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, Türk ağır sanayi sektörlerinde , özellikle demir-çelik ve petrol sektörlerinde çalışan bireylerin iletişim ağı kurma davranışını etkileyen belirli bireysel ve iş değerlerini incelemektir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı, bireysel değerler ve iş değerleri ile iş yaşamı kalitesinin ve çalışanların iletişim ağları kurma davranışları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın diğer bir amacı da, işletme çalışanlarının sosyal ağ kurma davranışları ile bireysel değerler ve iş değerleriyle çalışma ortamı kalitesi arasındaki bağıntıyla ilgili olarak çalışanların ağ kurma davranışlarının rolünü öğrenmektir.
dc.description.abstractValues are of people and they teach us what is wrong or what is right from moral and cultural perspectives and they strongly influence our attitudes and behaviors both in our work lives and in private lives. They shed light on how individuals exhibit right behavior through attitudes under different circumstances. This is related to so-called cognitive hierarchy, which refers to influence of basic personal and work values on behavior. The basic value hierarchy differs during an individual life cycle, while some values are very important at one stage of the life cycle, they may become less important in another stage. During this individual life cycle, individuals may gain new behaviors that are more coherent with their values and life quality.Political, economic and technological developments, notably in the field of communication, have led to emergence of a novel concept called `social networking`. It has already started to influence the ways in which both employees and organizations are being experienced to determine the quality of their work life. Further, it has also become a highly effective and significant apparatus in understanding the means of not just individual values but also work values. The purpose of this study is to examine the certain individual and work values that determine employee-networking behavior in selected heavy industry sectors in the Turkish business world; namely, iron & steel and petroleum sectors.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe associations between employee social networking behavior, work values, individual values and quality of work life in heavy industry companies in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de ağır sanayi sektöründe faaliyet gösteren şirketlerde çalışanların iletişim ağları kurma davranışları, iş değerleri, bireysel değerler ve iş yaşamı kalitesinin arasındaki ilişki
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-13
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational behavior
dc.subject.ytmWork values
dc.subject.ytmIndustry sector
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmCommunication networks
dc.subject.ytmWork values
dc.subject.ytmQuality of work life
dc.subject.ytmWork environment
dc.subject.ytmPersonal values
dc.identifier.yokid10237859
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545024
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess