Now showing items 1021-1040 of 3859

    • Tüketici haklarının korunmasında reklamın önemi: Temizlik maddeleri üzerine bir araştırma 

      Arslan, Sevilay (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET: Aynı ihtiyacı gidermek üzere üretilen birbirine alternatif ürünlerin sayısındaki artış, rakip işletmelerin pazarda oluşturdukları rekabet ve uyguladıkları pazarlama stratejileri sonucunda tüketiciler alış veriş ...
    • Politik kültür bağlamında Cumhuriyet Halk Partisi`nin milliyetçilik söylemleri 

      Yilmaz, Hamit (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 'Politik Kültür Bağlamında Cumhuriyet Halk Partisi'nin Milliyetçilik Söylemleri' adlı çalışmam, özellikle tarihsel sosyolojik perspektif ve arkeolojik okuma yöntemi ile CHP'nin -tek parti dönemi- ...
    • Popüler kadın dergilerinde kadın bedeninin temsili 

      Dolunay, Ebru (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ABSTRACT Tezimizin konusunu Amerika'da yayımlanan Cosmopolitan dergisindeki kadın temsili oluşturmaktadır. Cosmopolitan' ın sunduğu kadın imgesi bir taraftan özgür bir kadın modeli sunarken, diğer bir taraftan ...
    • Tüketicilerin süpermarket/hipermarket tercihlerinde etkili olan faktörler: İzmir örneği 

      Çiftçi Baştürk, Meliha Mine (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Dünya yar olduğundan beri hemen hemen her konuda çok önemli değişikliklere tanık olmuştur. Bugün bu değişimler, ileri teknoloji ve gelişmiş iletişim araçları sayesinde, çok daha kısa sürede meydana gelmektedir. 4,5 ...
    • 17 Ağustos 1999 Marmara depreminden sonra Türk gazetelerinde kamuoyu oluşturmak açısından fotoğraf kullanımı 

      Kanlioğlu, Alahattin (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ABSTRACT THE USAGE OF NEWS PHOTOGRAPHS ON TURKISH NEWSPAPERS IN THE FORMATION OF PUBLIC OPINION AFTER THE 17 AUGUST 1999 MARMARA EARTHQUAKE The mass media are seen as the 'fourth estate' due to the functions they ...
    • Abdülhalim Memduh`un hayatı ve eserleri üzerine bir araştırma 

      Öngül, Bilal (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Abdülhalim Memduh 1866 yılında İstanbul' da doğmuştur. Bir müddet Mekteb-i Lisan' nda okuyan yazar, orayı bitirmeksizin Mekteb-i Hukuk' a girmiştir. 1889 yılında Mekteb-i Hukuk' un ikinci sınıfındayken ...
    • Aşağı Bakırçay vadisi ve çevresinin jeomorfolojisi 

      Ölgen, M. Kirami (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Aşağı Bakırçay vadisinin jeomorfolojisi konulu bu tezimiz iki ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar, çalışma alanının genel jeomorfolojik ve fiziki coğrafya özelliklerinin açıklandığı birinci bölüm ile ülkemiz için yeni ...
    • Female characters from male point of view in the works of John Osborne, Tennesse Williams and Haldun Taner 

      Turyel, Mati (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Yazarın cinsiyeti ile yarattığı karakter arasında bağlantı var mıdır? Erkek oyun yazarlarının yarattıkları erkek kahramanlar kadın kahramanlara oranla daha güçlü, daha akıllı, daha özgür müdürler? Erkek yazarların ...
    • An Eco-critical approach to the novels of Virginia Woolf 

      Dalyanoğlu, Eyüp (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada Virginia Woolf un romanları eko-feminist eleştiri tarzıyla incelenmiştir. Özellikle en iyi kabul edilen To The Lighthouse adlı romanı üzerinde durulmuştur. Eko-feminist edebiyat eleştiri türü 1980 lerde ...
    • Pazarlama iletişimi aracı olarak ambalajın tüketicinin satın alma sürecine etkisi 

      Akin Taşyuran, Nükhet (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      TEZ ÖZETİ Günümüzde küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve beraberindeki ekonomik hareketlenmeler sonucu ürün pazarlamasının ve özellikle pazarlama iletişiminin zorlaşmasına yol açmıştır. Pazarlama da bu süreç içerisinde ...
    • Reklam mesajlarının hedef kitleye ve medyaya yönelik olarak farklılaştırılması ve dergi reklamcılığı örneği 

      Ulukök, Özkan (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Günümüzde yaşanan yoğun rekabet, birbirine benzeyen ürün sayısındaki artış, çeşitlenen ve gelişen medya içinde tüketicilerin her gün birçok reklam mesajıyla karşılaşmaktadır. Bunun sonucunda hazırlanan reklamların ...
    • Şeyhzade Babiç`in şiirleri -giriş-metinler-dizin 

      Öztekten, Özkan (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma, 1895-1919 yıllan arasında kısa bir hayat yaşamış olan ve bugün hem Tatar hem de Başkurt Türkleri için milli şair olarak kabul edilen Şeyhzade Babiç'in şiirleri üzerinde yapılmış bir dil incelemesidir. ...
    • Bağlamanın tarihsel gelişimi 

      Ekim, Gökhan (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cumhuriyet sonrası dönemde, ülkemizdeki kültür politikasının bir sonucu olarak GTHM, uluslaşma sürecine bir katkı, ulusal müziğin oluşumunda da bir nüve olarak düşünülmüş ve buna yönelik çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmaların ...
    • 1980 sonrası Türk basınında ihtisaslaşma ve kültür sanat muhabirliği 

      Özkan, Özgehan (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-20)
      ÖZET İletişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak basının kamuoyu oluşturma ve toplumu yönlendirme fonksiyonu artmaktadır. Basın, konulan işleyiş sıklığı ve biçimi ile toplumun ilgi alanlarını belirlemekte ve ...
    • Ege bölgesi halkevi dergilerindeki edebi ve kültürel muhteva üzerine bir inceleme 

      Özsari, Mustafa (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Resmen 19 Şubat 1932'de açılan halkevleri, yan resmî bir yaygın eğitim kurumudur. Halkevleri çalışmaları 1932-1951 tarihleri arasında dönemin tek partisi olan Cumhuriyet Halk Partisinin parti programındaki ilkeleri ...
    • Bilinçaltı reklamcılık (Bilinçaltı reklam mesajlarının tüketiciler üzerindeki etkileri) 

      Muter, Canan (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Reklam insanların, akıllarında olmayan ihtiyaçları fark etmelerini sağlamak, onlara kendilerini, olmak istedikleri ya da isteyecekleri şekilde, görüntüde ve bağlamda göstererek bir ideal imge yaratıp, söz konusu ürün ...
    • Yabancı şirketlerin Batı Anadolu bölgesindeki halıcılık faaliyetleri ve bunun geleneksel Türk halı sanatına etkileri 

      Ürer, Harun (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      In this study entitled
    • Das Auftauchen des körpers in zwischenraumen Crista Wolfs erzahlung `Kassandra` 

      Saliji, İlknur (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      TÜRKÇE ÖZET Çalışmada Christa Wolf un `Kassandra` adlı hikayesinde, Fransız kuramcı Helene Cixous'nun düşüncelerinden yola çıkılarak, kadın bedeninin çevreyi ve gerçeği algılama şekli tespit edilmeye çalışılmıştır. ...
    • Yazılı basında politikacı 

      Cesur, Serpil (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Meşruiyet krizi, günümüzde, çağdaş demokrasileri içine olan ve giderek daha yoğun hissedilen bir sorun haline gelmiştir. Çoğulculuğu, siyasal düşünce geleneği olarak benimseyen, yurttaşların etkin katılımı üzerine ...
    • Selçuk`ta kültür turizmi 

      Arinç, Canan Pinar (EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet Hızla değişen dünya koşulları içinde turizm anlayışı da değişmeye başlamış, son yıllardaki iletişim ve ulaşım araçlarındaki gelişmeler artık dinlenme ve eğlenme talebinin > anında değişik kültürleri görme, ...