Reklam mesajlarının hedef kitleye ve medyaya yönelik olarak farklılaştırılması ve dergi reklamcılığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde yaşanan yoğun rekabet, birbirine benzeyen ürün sayısındaki artış, çeşitlenen ve gelişen medya içinde tüketicilerin her gün birçok reklam mesajıyla karşılaşmaktadır. Bunun sonucunda hazırlanan reklamların hedef kitlesine ulaşması ya da hedef kitlesinin dikkatinin reklama çekilmesi zorlaşmaktadır. Bundan dolayı hedef kitlenin ilgi ve dikkatini reklama çekebilmek için reklam mesajları hedef kitle ve medyaya göre farklılaştırılmaktadır. Reklam mesajının farklılaştırılması genellikle hedef kitlenin spesifikleştiği reklam ortamlarında kullanılmaktadır. Bu reklam ortamlarından olan dergilerde mesaj farklılaştırılması uygulamasında en elverişli medya olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ürün, hizmet ya da marka reklamlarında, spesifik reklam ortamlarına göre mesaj farklılaşmasının yapılmasında, reklamların hedef kitle tarafından okunma oranının artacağı fikrini incelemektir. Bu nedenle tezin birinci bölümünde iletişim, pazarlama, pazarlama iletişimi, reklam ve hedef kitle gibi temel kavramlar ele alınmaktadır. Daha sonra reklam ortamlarının özellikleri, reklam ve hedef kitle arasındaki ilişki anlatılmaktadır. Reklamla ilgili temel bilgilerin ardından ikinci bölümde mesaj kavramı ele alınmakta, yaratıcılık, reklam ortamlarına göre reklam metinlerinin hazırlanması incelenmektedir. Yine bu bölüm içinde reklam mesajlarının hedef kitleye ve reklam ortamına göre farklılaştırılmasının nedenleri, farklılaştırmada kullanılan yöntemler, hedef kitle üzerindeki etkileri ve karşılaşılan zorluklar anlatılmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde mesaj farklılaştırmasının en sık uygulandığı reklam ortamı olan dergiler ele alınmaktadır. Dergilerin bir medya olarak incelenmesinden sonra reklam ortamı olarak dergilerin özellikleri, avantaj ve dezavantajları anlatılarak mesaj farklılaştırılmasının dergilerdeki kullanımı açıklanmaktadır. Bu bölümde son olarak mesaj farlılaştırılmasının yapıldığı dergi reklamlarının analizleri yapılmaktadır. 1 ABSTRACT The fierce competition experienced today, increasing the numbers of simalar products, the consumer encounted to many advertising messages everyday in spesified and developed media. The result of this it is hard to reach the advertisements to the target audience or attract their attention to advertisements. Therefore, for attract attention and interest of target audience to advertisiment, the advertising messages must be differentiated according to media and target audience. Differantiation of advertising messages especially used in spesified advertising media of target audience. At the magazines in the advertising media the most useful for message differantiation practice is became medium. The purpose of this study is to investigate the idea of to make message differantiation according to spesific advertising media, the rate of read advertisements by target audience will increase. For this reason in the first part of thesis, the main concepts as communication, marketing, marketing communication, advertising and target audience are explained. Then the advertising media features, the relations between advertising and target audience are explained. After the basic information about advertising in the second section the message concept is dealt and creativity, making of advertising copy according to advertising media are investigated. Again in this section the differantiation reason of advertising messages according to target audience and advertising media, methods used in differantiation, the effects on target audience and difficulties are described. In the third section of study, the magazines as the most used advertising medium of message differantiation are dealt. After the investigation of magazines as a medium, the features, advantages and disadvantages of magazine as a advertising medium are described, the usage of message differantiation in magazines is explained. At last in this section analysis magazine advertisements used message differantiation.
Collections