Özel bir danışmanlık merkezine başvuran kişilerin seçilmiş yerel olmayan besinlere karşı bilgi ve davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, özel bir danışmanlık merkezine başvuran 18-65 yaş arası 143 kadın (%88.8) ve 18 erkek (%11.2) danışan üzerinde 2019 yılı Şubat ayında yapıldı. Anavatanı Türkiye olmayan, sosyal ve görsel medya aracılığıyla duyulan ve diyetisyene başvuran kişilerin ilgisini çeken bazı yerel olmayan besinler seçildi (avokado, çiya tohumu, gojiberry, hindistan cevizi, karabuğday, mango, siyah piniç ve tef tohumu) ve kişilerin bu yerel olmayan gıdalara karşı bilgi ve davranışlarına bakıldı. Sonuç olarak, bu besinleri tüketen kişiler, çoğunlukla denemek amacıyla ve günlük beslenmesine alternatif kattığı için tükettiğini belirtmiştir. Bu durum, yerel olmayan gıdaların markette, çevrelerinde, sosyal, yazılı ve görsel medyada bu besinlerle karşılaştığını ancak tekrar tekrar tüketmediklerinden ötürü günlük beslenmelerine entegre etmediğini ve bu besinlerin sağlığa katkılarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmadıkları sonucu çıkarılmaktadır. This study was conducted on 143 females (88.8%) and 18 males (11.2%) who applied to a private counseling center and 18-65 years old in February 2019. For the study, the non-local food (avocado, chia seeds, gojiberry, coconut, buckwheat, mango, black rice and teff seeds) which are not cultivated in Turkey but attracted the attention of people through different media in recent years were chosen. As a result, the people who consumed these nutrients, indicated that mostly they wanted to try and to provide an alternative to the daily diet. According to this outcome it seems that although people come across non-local food in their environments, social and conventional media since they do not consume them regularly they did not integrate to their diet and they do not have sufficient information about the contribution of these foods to their health.
Collections