Determination of university students` trust to specific packaged foods, knowledge and usage level of food labels considering different BMI levels
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye'de son dönemde yiyecek endüstrisine karşı azalmış güvene dayanarak, tüketicilerin belirli paket gıdalara, diyet ürünlere ve organik gıdalara yönelik tutumunun, besin etiketi okuma davranışının araştırılması hedeflenmiştir. Çalışmanın verileri, 14 çoktan seçmeli sorudan oluşan bir anketin, Beslenme ve Diyetetik, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları olmak üzere üç ayrı bölümden randomize seçilmiş toplam 299 üniversite öğrencisine (E/K=78/221), 2017-2018 akademik yılının Bahar Dönemi'nde uygulanmasıyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları değerlendirilirken Beden Kütle İndeksi (BKI) ana değişken olarak alınmıştır. Sonuç olarak, paketlenmiş yiyecek ve içeceklere yönelik genel bir güven sorununun varlığı tespit edilmiştir. UHT sütü, paketlenmiş yoğurdu ve yağı azaltılmış süt gruplarını beslenme bilgilerine dayanarak sağlıklı kabul etmelerine rağmen, çoğu paketlenmiş ekmekler ve kalorisi azaltılmış / diyet atıştırmalıklar içerisindeki katkı maddeleri hakkında endişeli bulunmuştur. BKI değeri 25 veya üzeri olan öğrencilerin besin etiketi okuma oranının daha düşük ve besin değeri kaybı konusunda kaygısının daha az olması üzerine, obezite alanında yapılacak yeni araştırmalara ihtiyaç vardır.Anahtar kelimeler: Tüketici Davranışı, Tüketici Güveni, Paketlenmiş Gıdalar, BesinEtiketleme, Obezite The aim of this study is to evaluate consumers' perception of specific packaged foods and drinks, light / diet products, organic foods and food label usage behavior depending on distrust against food industry displays an overall increase in Turkey lately. Data was obtained by using a survey consisting of 14 multiple-choice questions and conducted with 299 university students (M/F=78/221) who were included randomly from three courses; Nutrition and Dietetic (NAD), Physiotherapy and Rehabilitation (PTR) and Gastronomy and Culinary Arts (GCA) in Spring Semester of 2017-2018 academic year. Total results were interpreted by taking Body Mass Index (BMI) as the key variable. As a result, a raising distrust against packaged foods and drinks was observed. Despite accepting UHT milk, packaged yoghurt, light milk groups as healthy based on their nutritional knowledge, most of them were found worried about additives inside packaged breads and light / diet snacks. With BMI values equal to or greater than 25, students' having lower food label reading rate and being less concerned about nutritional loss can be investigated in further research in the field of obesity.Key words: Consumer Behavior, Consumer Trust, Packaged Foods, Food Labeling,Obesity
Collections