The effect of writing portfolios on the writing skills of the tenth grade Turkish EFL students at a state school
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Yazım Dosyası tekniğinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise II. sınıf Türk öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkisini niceliksel ve niteliksel olarak araştırmayı amaçlar. Çalışma bir devlet okulunda süreç odaklı yazma dersinde yirmi öğrenci ile yürütüldü. Bu çalışmada dört sorunun cevabı araştırıldı:1.İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise II. sınıf Türk öğrencilerin, İngilizce yazı yazma ilgisi ve farkındalığı nedir?2.Yazım dosyasının, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise II. sınıf Türk öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkisi nedir?3.İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise II. sınıf Türk öğrencilerin yazma becerilerinin dört farklı ölçümü arasında bir ilişki var mı?4.İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise II. sınıf Türk öğrencilerin, yazma becerilerini geliştirmek için yazım dosyası kullanımına dair görüşleri nelerdir?Yukarda bahsedilen soruları araştırmak için çoklu metod kullanıldı. Araştırmanın ilk sorusu, Yazma ilgisi ve Farkındalık'ı Anketi ile cevaplandı. Araştırmanın ikinci sorusunu cevaplamak için, Yazım dosyası bir müdahale yöntemi olarak kullanıldı. Yazım dosyası öncesi ve sonrası, katılımcıların İngilizce yeterliliği, kompozisyon puanları, kullandıkları kelime sayısı ve kompozisyonlarının ortalama sonlandırılabilir birim uzunluğu ölçüldü ve yazım dosyasının, katılımcıların yazma becerileri üzerindeki etkisi bu ölçümlerin ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak değerlendirilmesiyle ortaya kondu. Çalışmanın dördüncü sorusu, katılımcıların yazdığı düşünce yansıtma mektupları ve odak grup mülakatı yöntemiyle araştırıldı. Düşünce yansıtma mektupları ve odak grup mülakatı araştırmanın birinci ve ikinci sorusunun niteliksel olarak incelenmesi için de kullanıldı.Bu çalışma Yazım dosyasının, yazma becerilerini geliştirmedeki manidar etkinliğini istatistiksel olarak gösterdi. Bu niceliksel sonuca ek olarak, katılımcılar da yazım dosyasının dili kullanma, kelime bilgisi, bağlaç bilgisi ve fikirleri organize etme gibi yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olduğunu belirtti.Yazma İlgisi ve Farkındalık'ı Anketi, katılımcıların çoğunun İngilizce kompozisyon yazma ilgisinin ve özgüveninin düşük olduğunu gösterdi. Ayrıca, katılımcıların çoğunun evde İngilizce yazma ödevi yapma farkındalığının düşük olduğu görüldü. Benzer şekilde, katılımcıların çoğunun arkadaşlarından ve öğretmenlerinden, kompozisyonları hakkında geribildirim alma farkındalığı da düşüktü. Katılımcıların çoğu arkadaşlarından geribildirim almayı faydalı bulmazken, % 50'si öğretmen geribildiriminin faydasına dair yüksek bir farkındalığa sahipti. Ayrıca, katılımcıların % 47'sinin kompozisyonlarını gözden geçirme ve yeniden yazma farkındalığının yüksek olduğu görüldü. Katılımcıların hiçbiri yabancı bir dilde süreç yazma ve yazım dosyası tecrübesine sahip değildi.Bu çalışma, katılımcıların yazma becerilerinin dört farklı ölçümü arasında hem çalışmanın başında ve hem de sonunda istatistiksel olarak anlamlı ve güçlü bir ilişkinin olduğunu gösterdi.Yazım dosyası, katılımcıların İngilizce yazı yazma farkındalığını artırmalarını sağladı. Katılımcıların çoğu yazım dosyası tekniğinin, İngilizce yazı yazma becerilerini geliştirmek için kullanılmasına dair pozitif görüşler bildirdi.Anahtar Kelime: Yazım Dosyası, İngilizce Yazı Yazma Becerileri The present study aims to investigate the effect of writing portfolios on the writing skills of the tenth grade Turkish EFL students at a state school both quantitatively and qualitatively. The study was conducted with twenty participants in a process oriented writing class. In this study, four questions were investigated:1) What are the tenth grade Turkish EFL students? interest in and awareness of writing in English?2) What is the effect of writing portfolios on the tenth grade Turkish EFL students? writing skills?3) Is there a relationship between the four different measures of the tenth grade Turkish EFL students? writing skills?4) What are the tenth grade Turkish EFL students? opinions regarding the use of writing portfolios for improving writing skills?In the investigation of the above-mentioned questions, a multi-method approach was used. The first research question was examined by means of Writing Interest and Awareness Questionnaire. Writing portfolio was used as an intervention strategy for the investigation of the second question. Before and after the use of portfolio, the participants? proficiency scores, writing scores and the number of words and MTUL (mean T-unit length) of their compositions were measured. The effect of writing portfolios on the participants? writing skills was assessed based on the difference between these pre and post scores by paired samples T-test. The fourth research question was investigated by reflection letters and focus group interview. The reflection letters and focus group interview also provided data for the qualitative investigation of the first and second research questions.Writing portfolio was proved to be significantly effective in improving the writing skills of the participants. In addition to this quantitative result, the participants reported that writing portfolio helped them to improve their writing skills such as language use, vocabulary, conjunctions and organizing ideas.Writing Interest and Awareness Questionnaire demonstrated that most of the participants had low enjoyment of and self-confidence in writing compositions in English although most of them were aware of the help of writing in learning. Most of the participants had a low awareness of receiving peer feedback about their compositions and did not find it useful either. Likewise, most of them had a low awareness of doing writing homework at home. Similarly, most of them had a low awareness of receiving teacher feedback about their compositions; however, 50 % of them had a high awareness of the usefulness of teacher feedback. And 47 % of the participants had a high awareness of drafting and revising their compositions. In addition, none of the participants had experienced process writing and writing portfolio before the study.The study also demonstrated that there was a statistically significant and large relationship between the four different measures of the participants? writing skills both before and after the study.Writing portfolio helped the participants to increase their awareness of EFL writing. Most of the participants reported positive opinions regarding the use of writing portfolios for improving writing skills?Key Terminology: Writing Portfolio, Writing Skills
Collections