Design and evaluation of a language preparatory program at an English medium university in an EFL setting: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı eğitim dili İngilizce olan bir üniversitede bir Dil Hazırlık Programı geliştirmek ve değerlendirmektir. Çalışmaya Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümden 88 aday öğretmen ve 10 eğitmen katılmıştır. Çalışma, program geliştirme ve program değerlendirme olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, nicel veriler bir ön-ihtiyaç analizi anketi yöntemiyle, nitel veriler ise aday öğretmenlerin dil konusundaki ihtiyaçlarına yönelik algılarıyla ilgili yarı yapılandırılmış bir röportaj yoluyla elde edilmiştir. İkinci bölümde ise, nicel ve nitel veriler aday öğrencilerin varsayılan öğrenme ihtiyaçlarına yönelik bir ihtiyaç analizi anketi, aday öğrencilerin algılanmış dil ihtiyaçlarına yönelik bir son-ihtiyaç analizi anketi, yarı yapılandırılmış röportajlar, hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil yeterlilik sınavı ön-test ve son-test sonuçları ve hazırlık sınıfı öğrencileri ile doğrudan bölüme geçen aday öğretmenlerin kazanılmış sonuçlarından elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları Dil Hazırlık Programı geliştirme ve değerlendirmeye yönelik önemli sonuçlar ortaya koymuştur. The purpose of this study is to design and evaluate a Language Preparatory Program at an English medium university. A sample of eighty-eight student teachers and ten course instructors from Yeditepe University, Faculty of Education, Department of English Language Teaching (ELT) participated in this study. The study consisted of two parts: a) program design and b) program evaluation. For the first part of the study, the quantitative data were obtained through a pre-needs analysis questionnaire, and the qualitative data were collected from a semi-structured interview related to the perceptions of the student teachers? language needs. As for the second part of the study, the quantitative and qualitative data were gathered from a needs analysis questionnaire about the student teachers? assumed learning needs, a post-needs analysis questionnaire on the student teachers? perceived language needs, semi-structured interviews, the pre- and post-proficiency exam scores of the preparatory student teachers, and the gain scores of the preparatory student teachers and the ones who directly started the undergraduate program. The findings of the study revealed significant implications with respect to the design and evaluation of a Language Preparatory Program.
Collections