Developing technological pedagogical content knowledge of Turkish pre-service teachers of English through a design study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının özel bir çalışma yoluyla Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin gelişimini araştırmaktır. Başka bir deyişle, bu çalışma teori ile pratiği birleştiren, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli üzerine kurulu ve Teknolojiyi Tasarım Yolu ile Öğrenme yaklaşımına dayalı bir çalışmaya katılan Türk İngilizce öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin nasıl geliştiğini araştırmayı hedeflemektedir.Çalışmada aşağıdaki araştırma soruları cevaplanmıştır:1. Tasarım çalışmasına katılan İngilizce öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve onun teknolojik bileşenlerinde (Teknolojik Bilgi, Teknolojik Alan Bilgisi, Teknolojik Pedagojik Bilgi ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) anlamlı bir gelişme olacak mıdır?2. İngilizce öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri öğretim süreçlerine yansıyacak mıdır?Türkiye'de Marmara Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 22 öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. Araştırmanın amacı gereği, öğretmen adayları 12 hafta süren tasarım çalışmasına katılmışlardır.Tasarım çalışması Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli izlenerek ve Teknolojiyi Tasarım Yolu ile Öğrenme yaklaşımına dayalı olarak hazırlanmıştır. Ayrıca, teori ve pratik birleştirilerek, öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Tasarım çalışması 4 prensibe dayalı olarak hazırlanmıştır: (1) tasarım görevleri problem odaklıdır (Merrill, 2002); (2) gerekli beceriler Teknolojiyi Tasarım Yolu ile Öğrenme yaklaşımı ile geliştirilmiştir (Mishra & Koehler, 2006); (3) öğretmen adayları beraber çalışmışlardır (sosyo-kültürel teori); (4) öğretmen adayları düzenli olarak düşüncelerini yansıtmışlardır (Schon, 1983).Nicel veri, öğretmen adaylarına çalışmanın başında ve sonunda uygulanan Öğretmen Adaylarının Öğretme ve Teknoloji Bilgisi Anketi (Schmidt, et al., 2009) yoluyla toplanmış ve elde edilen veriler öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin çalışmanın sonunda anlamlı şekilde geliştiğini göstermiştir.Nitel veri, 22 öğretmen adayı arasından amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiş 6 öğretmen adayının yazılı düşüncelerinden ve onlarla yapılan yüz yüze görüşmelerden elde edilmiştir ve nitel veri analizi göstermiştir ki, çalışma ilerledikçe, öğretmen adayları Alan Bilgisi, Pedagoji Bilgisi ve Teknoloji Bilgisi arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurmaktadır. 6 öğretmen adayından toplanan ders planları ve staj okullarında sundukları dersler de kanıtlamıştır ki öğretmen adaylarının gelişen Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri planlarına ve sundukları derslere yansımaktadır.Kısacası, çalışmadan elde edilen veriler göstermektedir ki teori ile pratiği birleştiren, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli ve Teknolojiyi Tasarım Yolu ile Öğrenme Yaklaşımına dayalı bir tasarım çalışma modeli, üniversiteler tarafından öğretmen adaylarına teknolojiyi alan derslerine etkili bir biçimde entegre etmeleri için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmada kullanılabilir. The present study investigates the development of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of Turkish pre-service teachers of English through a design study. More specifically, the study aims to examine how a coursework explicitly focusing on the framework of TPACK and designed following the Learning Technology by Design approach helps develop the TPACK of Turkish pre-service teachers of English who were given the opportunity to apply what they learned in their coursework to their field-experience.The following research questions guided this study.1.Will there be a significant change in the TPACK (TK, TCK, TPK and TPACK) of pre-service teachers of English as they participate in a design study?2.Will pre-service teachers? TPACK be reflected in their instructional practices?Twenty-two pre-service teachers of English enrolled at the English Language Teaching Department of Marmara University, Turkey, participated in this study. For the purposes of the present study, PTs received the specifically designed coursework as a treatment for 12 weeks.For the treatment, the TPACK framework was applied and the Learning Technology by Design theory was adapted to the context. Coursework and fieldwork were combined and certain types of experiences and learnings were planned to bring the TPACK. The course design attempted to adhere to the following four principles: (1) design tasks were problem-centred (Merrill, 2002); (2) skills were developed via Learning Technology by Design Approach (Mishra & Koehler, 2006); (3) PTs worked collaboratively (socio-cultural theory); and (4) PTs engaged in reflective practice (Schon, 1983).Quantitative data coming from the pre- and post-test scores of 22 PTs collected by the Survey of Pre-service Teachers? Knowledge of Teaching and Technology (Schmidt, et al., 2009) revealed statistically significant development in the TPACK and its technology related components for all participating PTs.Qualitative data obtained from the written reflections and interviews of the six cases purposefully chosen among the 22 PTs also supported this finding and showed that, as the study progressed, PTs began to consider the relationship among content, pedagogy and technology. Further analysis of the cases? lesson plans and macro teaching observations also proved that PTs? developed TPACK was reflected in their lesson plans and practice teaching during the practicum.Hence, the results of the study indicated that a coursework combined with fieldwork, following the TPACK framework and based on Learning Technology by Design Approach can be utilized as an effective program in universities to develop PTs? subject-specific technology integration skills.
Collections