The effects of presenting different types of vocabulary clusters on very young learners` foreign language vocabulary learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmadaki temel amaç küçük yaş grubu öğrencilerinin yabancı dil sözcükleröğrenirken en çok hangi sözcük gruplama çeşidinden faydalandığını bulmaktır. Buçalışmada üç çeşit sözcük grubu incelenmiştir; anlamsal, konusal ve bağlantısız. Ayrıca buüç sözcük gruplama çeşidinin yabancı bir dildeki sözcükleri hatırlama üzerindeki anındave gecikmeli etkilerine ışık tutmak amaçlanmıştır. Bu amaçları araştırmak için nicelikselaraştırma yöntemleri (anında ve gecikmeli hafıza testleri) kullanılmıştır.Amaçlara uygun olarak 51 küçük yaş grubu öğrencisi katılımcı olarakkullanılmıştır. Üç farklı çeşit sözcük grubundaki sözcükleri belirlemek için ön testyapılmıştır. Böylece çalışmada kullanılacak sözcüklerin hiç birinin katılımcılar tarafındanbilinmemesi sağlanmıştır. Katılımcılara her sözcük grubunun öğretiminden hemen sonraanında hafıza testi yapılmıştır. Ayrıca her sözcük grubu için gecikmeli hafıza testleri de üçgünlük tekrarlardan sonra yapılmıştır.Araştırmanın niceliksel veri sonuçlarının analizleri yabancı dildeki sözcüklerinfarklı gruplanma çeşitlerinde sunumunun, yabancı dil öğrenen küçük yaş grubuöğrencilerinin sözcükleri hatırlaması üstünde önemli ölçüde bir etkisi olduğu ortayaçıkmıştır. Sonuçlar katılımcıların yabancı dil sözcükleri bağlantısız bir şekildegruplandığında önemli ölçüde daha fazla sözcük hatırladıklarını göstermiştir. Ek olarak,katılımcılar yabancı sözcükleri konusal gruplamada anlamsal gruplamadan önemli birfarkla daha çok hatırlamışlardır. Anlamsal gruplamanın yabancı dil öğrenen küçük yaşgrubu öğrencilerinin mühim derecede az sözcük kazanıma sebep olduğu sonuçlardanaçıkça görülmektedir. Ayrıca, anında ve gecikmeli hafıza testlerinin sonuçlarıkarşılaştırıldığında, yabancı dil öğrenen küçük yaş grubu öğrencileri için hem kısa hemuzun süreçte sözcük gruplama çeşitlerinin etkilerinin varlığı ve aynı olduğu ortayaçıkmıştır. Son olarak, katılımcıların sözcük gruplama çeşitleri gözetmeksizin tekrardanönemli derecede faydalandıkları kanıtlanmıştır. The main aim of this study was to find out which type of vocabulary cluster veryyoung learners benefit from the most while learning foreign language vocabulary. Threetypes of clusters were investigated in this study; semantic, thematic and unrelated. Thestudy also aimed at shedding light on the effects of these three vocabulary clusters on theimmediate and delayed recall of foreign language vocabulary. Quantitative research methods(immediate and delayed recall tests) were used to explore the aims.In accordance with the aims, 51 very young EFL learners participated in the study. Apre-test was administered to determine the target words in the three clusters so that all targetwords were new to all participants. The participants received immediate recall testsimmediately after the instruction of L2 words in each cluster. Delayed recall tests were alsoadministered for each cluster after three days of reviews of the words in the clusters. It tookthree weeks to complete the data collection.The analysis of the quantitative data results of the study revealed that the presenting L2words in different type of clusters have a significant effect on very young EFL learners? L2vocabulary retention. The results showed that the subjects remembered significantly moreL2 words when the words were grouped in unrelated clusters. In addition, the subjectsrecalled significantly more L2 words in the thematic clusters than semantic clusters. It isclear from the results that grouping L2 words in semantic clusters caused significantly lowergains of L2 vocabulary. Moreover, when immediate and delayed recall test results werecompared it was revealed that in both long and short term, the effects of clusters types werepresent and the same for very young EFL learners. Lastly, it was also proved that veryyoung EFL learners benefitted significantly from reviews regardless of the cluster types.
Collections