The investigation of the effect of visual materials prepared in relation to english achievement of 5th grade students who are learning english as a foreign language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 5. Sınıf öğrencilerinin başarı performansına ilişkin hazırlanan görsel materyallerin etkisi incelenmiştir. İngiliz dili öğretimi alanında materyal geliştirme üzerine birçok çalışma yapılmasına karşın öğretmen yapımı görsel materyallerin etkisi yeterince incelenmemiştir. Dolati ve Richards (2012) tarafından da ileri sürüldüğü üzere birçok İngilizce öğretmeni sözel anlatımı tercih edip daha verimli sınıf etkinlikleri yürütmede etkili olan görsel materyalleri göz ardı ettiği için bu çalışmada İstanbul'da bulunan bir devlet ortaokulunda İngilizce öğretiminde öğretmen yapımı görsel materyal müdahalesi yapılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen toplam 11 yaşında olan elli 5. sınıf öğrencisi ve anadili Türkçe olan bir İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma boyunca nicel araştırma yöntemi benimsendi ve deney ve kontrol grupları oluşturuldu. Deney grubunda 24 katılımcı ve kontrol grubunda da 26 katılımcı bulunmaktadır. Deney grubunda dersler öğretmen yapımı görsel materyaller kullanılarak gerçekleştirilirken kontrol grubunda ise sadece ders kitabı ve sözel sunumlar ile dersler tamamlanmıştır. Veri toplama araçları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 5. sınıf düzeyinde İngilizceyi yabancı dil olarak küçük yaşta öğrenenlere yönelik sunulan İngilizce öğretim programında belirtilen amaçlar ve hedeflere göre araştırmacı tarafından hazırlanan ön test, son test ve normal olarak takip edilen ünitelere ait habersiz küçük sınavlardır. Nicel veri betimsel istatistikler ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada öğretmen yapımı görsel materyaller ile yapılan müdahalenin sonucunda, grupların ortalamaları deney grubu ve kontrol grubunun başarısı arasında istatiksel olarak önemli bir farklılık olmadığını göstermiştir. Çalışma bulguları doğrultusunda devlet ortaokullarında öğrenim gören küçük öğrenenlere İngilizceyi yabancı dil olarak etkili öğretmeye yönelik İngilizce öğretimi politikası ve uygulaması kapsamında yapılan çıkarımlar ve gelecek araştırmalar için öneriler tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: yabancı dil olarak İngilizce, küçük yaşta öğrenenler, öğretmen yapımı görsel materyaller, öğrenci başarısı, devlet ortaokullarında İngiliz dili eğitimi In this study, the effect of visual materials prepared in relation to English achievement of 5th grade students who are learning English as a foreign language was investigated. Teacher-made visual material intervention was made with English language teaching (ELT) at a state secondary school in Istanbul for this study as many English teachers usually prefer verbal teaching and ignore employing visual materials for more effective classroom activities as Dolati and Richards (2012) suggested. The participants were fifty 11-year-old 5th grade students who were learning English as a foreign language and one English teacher whose mother tongue was Turkish. Experimental and control groups were formed and quantitative research method was adopted during the study. There were 24 participants in the experimental group and 26 participants in the control group. Teacher-made visual materials were used for the sessions in the experimental group while presentation and main course book were employed for the sessions in the control group. Data collection instruments were the pre-test, the post-test, and seven regular unit pop-quizzes prepared by the researcher in accordance with the stated goals and objectives in the curriculum for 5th grade EFL young learners provided by the Turkish MONE. Quantitative data were analyzed with descriptive statistics and independent samples t test. Mean scores of the groups indicated that there was no statistically significant difference between the achievement in experimental and control groups as a result of the intervention made via the teacher-made visual materials in the study. As a result, implications for policy and practice in ELT in relation to effective TEFL to young learners at state secondary schools and recommendations further research will be discussed in the light of the findings of the study. Keywords: English as a foreign language, young learners, teacher-made visual materials, student achievement, English language teaching in state secondary schools
Collections