Ortaokul yöneticilerinin girişimcilik yeterlilik düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma okul yöneticilerinin girişimcilik yeterlilik düzeylerini okullardaki uygulamalardan hareketle ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla yöneticilerin girişimcilik sürecini en yakından bilen, okul yöneticileriyle birlikte çalışan öğretmen görüşlerine başvurulmuştur. Girişimciliğin kurulu bir örgüt içerisinde gerçekleştirilen türüne genel olarak iç girişimcilik veya kurumsal girişimcilik adı verilmektedir. İç girişimcilik, girişimci bireylerin mevcut olan örgütü geliştirme, etkili ve verimli hale getirme faaliyetleri olarak ifade edilebilir. Bu nedenle devlet eğitim örgütleri için bahsedilen girişimcilik kavramı iç girişimcilik kavramıdır. Bu çalışmada yer verilecek iç girişimcilik boyutları yenilik yapma(inovasyon), risk alma, proaktiflik, özerklik (otonomi), kendini yenileme veya stratejik yenilenme ve rekabetçi girişkenlik olarak belirlenmiş ve bu boyutlar çerçevesinde okul yöneticilerinin iç girişimcilik düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Ayrıca, bu düzeylerin ortaokul yöneticilerinin özellikleri (cinsiyet, branş, yaş, yöneticilik kıdemi, eğitim durumu) ile bu yöneticilerin görev yaptığı okulun bazı özelliklerine (öğrenci sayısı, öğretmen sayısı) göre farklılaşma gösterip göstermediği araştırmanın konusunu oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Girişimci, İç Girişimcilik, Okul, Yönetici This research goal is to discover entrepreneurship sufficiency scale of school master's based on application in schools. In this aim, It is considered that we apply ideas of teachers who knows deeply the entrepreneurship process of school managers.Welt is called institutional entrepreneursip or intrapreneurship so called generally used in organization. Intrapreneurship is called making productive organization and developing intrapreneurs persons. For this reason goverment educational organizations has implied the intrapreneurship.In this research, the dimentions of entrepreneurship is innovation, risk taking, proactiveness, autonomy, selfrenewal or strategic renewal and competetive agresiveness is considered and this frame school manager' s intrapreneurship scale is maintained. In addition, secondary school managers personal propertil (gender, branch, age, management experience, educational backgrund) and the schools (where they vote the number of students and teachers) have some properties if differ from others is the subject of our research.Key words:Entrepreneurship, Entrepreneur, Intrapreneurship, School, Headmaster
Collections