İlk ve orta öğretim kurumlarında görev yapan müdür ve müdür yardımcılarının görüşlerine göre okul müdürlerinin öğretim liderliğini sınırlayan etkenler üzerine nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızda 2014-2015 eğitim öğretim yılında okul müdürlerinin öğretim liderliğini sınırlayan etkenlere ilişkin müdür ve müdür yardımcılarının görüşleri araştırılmıştır.Nitel araştırma yaklaşımıyla 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul/Maltepe ilçesinde görev yapan 26 okul müdür ve müdür yardımcısına araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu sorulmuş ve elde edilen veriler nitel veri çözümleme tekniği kullanılarak, içerik analizi yapılarak, bulgular tanımlanarak yorumlanmıştır.Araştırmamızda 12 kadın, 14 erkek toplam 26 yönetici katılmıştır.Araştırmamızla ilgili olarak 12 okul müdürü ve 4 müdür yardımcısı olmak üzere 16 devlet okulu yöneticisi , 6 okul müdürü ve 4 müdür yardımcısı olmak üzere 10 özel okul yöneticisi ile görüşülmüştür.Katılımcıların isimleri gizlenerek çalışmada kod isimler (E.1, E.2, K.1,K.2,…..)kullanılmıştır. Araştırmada örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik durum örneklemesi uygulanmıştır.Araştırma verileri, 2014-2015 eğitim öğretim yıllarında toplanmıştır.Bu verilerin analizleri neticesinde ulaşılan sonuçları aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:1. Katılımcılarımız olan yöneticiler, okulun amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli kaynakları bulmada özel okullarda bir sorunla karşılaşmadıklarını ,ancak; devlet okulları kaynak bulmada parasal kaynaklı sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.2. Katılımcılarımız MEB'in programına bağlı kalmak şartıyla, programda esneklik , düzenleme ve zenginleştirme yaptıklarını belirtmişlerdir.3. Mesleki gelişim çalışmalarında özel okuldaki yöneticiler ,ortam hazırlama , öğretmenlerde istek oluşturma ve zaman konusunda sorun yaşamadıklarını söylemişlerdir.Devlet okulundaki bir çok yönetici , öğretmenlerde istek olmadığını ve zaman konusunda sıkıntı yaşadıklarını belirtmişlerdir. 4.Okul müdür ve müdür yardımcıları , iletişim konusunda sıkıntı yaşamadıklarını, olumlu okul iklimi oluşturmak için yapılan etkinliklerde yeterli katılımın olduğunu ve öğrenci başarısı için öğretmenlerin işbirliği içinde olduklarını, okullarında çatışma durumlarının yaşanmadığını belirtmişlerdir. In this research, our managers and assistant managers' opinions have been searched which are related to the limiting factors of teaching leadership of school managers in 2014-2015 education year.Semi-structured interwiev form which has been developed by the researcher has been asked to the 26 managers and assistant managers who worked in Istanbul/Maltepe by using qualitative research approach and the result has been interpreted within qualitative data solution technique, inter-annalysis and description of all aspects.The participants were 12 female, 14 male in sum 26 managers. Also related to this research I asked 12 managers and 4 assistant managers in public schools and 6 managers and 4 manager assistants in private schools. The names of the participants have been hidden with the code names. (E.1, E.2, K.1, K.2….etc.) It was a practitioner of example of maximum diversity situation within aim-based exemplification methods. Research datas were collected in the 2014-2015 school year. The summary of data-analysis is followed as:1.Our participants have specified that they didn't have any troubles in private schools to find the sources of their schools, but in public schools they have also specified their financial troubles to find the sources of their schools.2.Participants of the program as long as they remain connected to the program MEB in flexibility , editing and enrichment that they did.3.In professional development work, the managers of private schools have told that they didn't have any troubles in creating working area, occuring wish of teachers and time. Most of managers in public schools have told the defective of the requests of teachers and the time.4.The managers and the assistant managers have specified that they didn't have troubles in communication, they had enough attendance in activities for occuring positive situation at schools, the teachers were in cooperation about students' success and there weren't any conflicts at schools.
Collections