Öğretmenlerin yöneticilerin cinsiyetine göre yönetme yeterliklerine ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
12 yıllık kademeli eğitim, dörder yıllık üç periyoda ayrılmıştır. Birinci kademe 4 yıl süreli ilkokul (1. 2. 3. ve 4. sınıf), ikinci kademe 4 yıl süreli ortaokul (5. 6. 7. ve 8. sınıf) ve üçüncü kademe 4 yıl süreli lise (9. 10. 11. ve 12. sınıf) olarak düzenlenmiştir. Bu yeni yapılanma okul yöneticilerinin görev, sorumluluk ve yönetici rollerinde bazı değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Üniversitelerde alınan lisans ve yüksek lisanseğitimleri sonucunda; öğretmenlerimizin mesleki donanımları, bilgi ve becerileri arttırılmaktadır. Eğitim yöneticilerinin de bu yeterliklere sahip olması ve hatta bunun üstüne çıkması beklenmektedir. Bu araştırmanın çıkış noktası değişen sistemlere ayak uydurması ve görevini en iyi şekilde yerine getirmesi için yöneticinin sahip olması beklenen yeterliklerin belirlenmesidir. Bu araştırma, ilk ve ortaokullarda görev yapan yöneticilerin yeterlilik düzeyleri ile ilgili var olan durumu belirlemeyi amaçladığından betimsel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir.Araştırmanın amacına uygun olarak anket formu geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Anket çalışması ile elde edilen veriler SPSS 16 paket programı ile istatistikî işlemlere tabi tutulmuş ve sonuçlar tablo haline getirilerek bulgular bölümünde açıklanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Ümraniye, Ataşehir ve Çekmeköy'de bulunan devlet ve özel; ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem belirlenirken random (tesadüfi) örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 öğretim yılında belirtilen ilçelerde görev alan 246 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin cinsiyet, çalıştığı okul türü, çalışma alanı, mesleki kıdem, mezun olduğu okul türü, yaş ve yöneticilerin cinsiyet değişkenlerine göre yapılan t-testleri ve tek yönlü varyans analizlerinde (ANOVA) anlamlı farklılık gösteren konular tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim yöneticisi, öğretmen, yönetici yeterliği The 12 years of gradual education is divided into three periods, each consisting of four years. The first period is arranged as 4 year long primay school (1st, 2nd, 3rd and 4th grade), the second period is arranged as 4 year long middle school ( 5th,6th,7th and 8th grade), and the third period is arranged as 4 year long high school (9th, 10th, 11th and 12th grade). This new structuring has brought along a few changes in school administrators' role, missions, responsibilities. As a result of the undergraduate and master's degree educations provided in universities, our teachers' professional literacy and proficiency are taken to higher levels. Education directors are not only expected to have the same proficiency but they are also expected to exceed this required level of proficiency. The starting point of this research is determine the proficiencies that is expected from the director to perform his job to the fullest and to keep pace with the changing systems. This research is organized in accordance to descriptive survey model as it is aimed to pinpoint the situation including the level of proficiencies of the administrators who are working in primary and middle schools, A survey is developed and conducted in compliance with the research's target. The information gathered from the survey has been subjected to statistical process with the SPSS 16 package software, and the results are shown in the findings section as charts. The teachers who are working in public and private primary and middleschools in Ümraniye, Ataşehir and Çekmeköy – the disctricts in Istanbul- form the center of the research. Random sample method is used while determining a sample in the research. 246 teachers who worked during the 2013-2014 school year in the above mentioned districts make up the sample of the research. Subjects that show meaningful differences are detected from the t-tests that are done according to the variance of the teachers' gender, type of school they work in, work environment, professional seniority, type of school they graduated from, age, the gender of the administrators and the one-way analyses of variance (ANOVA).
Collections