Kız teknik ve meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin kulüp çalışmalarına yönelik tutumları ve bu çalışmalarda karşılaşılan sorunların incelenmesi (Kartal ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin kulüp çalışmalarına yönelik tutumlarının ve bu çalışmalarda karşılaşılan sorunların incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın evrenini, 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kartal ilçesinde bulunan Kız Teknik ve Meslek liselerinde görev yapan, 330 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tamamına ulaşılmaya çalışıldığından örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Evrende bulunan 5 adet Kız Teknik ve Meslek Lisesinin tümüne gidilerek 330 öğretmenin tamamına ulaşılmış, 290 öğretmen uygulamaya katılmış, bunların arasından 19 kişinin formları, yarım bıraktıkları için elenmiş ve analizler 271 kişi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` ve `Eğitsel Kulüp Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Tutumları Ölçeği (Kılıçarslan, 2009)` kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, öğrencilerin tutumlarının ve algılamalarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda `t` testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı α = 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır;Öğretmenlerin eğitsel kulüp çalışmalarına ilişkin tutumlarının cinsiyet değişkenine göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık sosyal katkı ve işlevsellik kaybı alt boyutlarında anlamlı bulunmazken, öğretmen istekliliği, öğrenci katılımı ve toplam ölçekte kadınlar lehine anlamlı bulunmuştur.Yaşlarına, medeni durumlarına, öğrenim durumlarına, branşlarına, kıdemlerine, kulüplerde görev alma süresine ve okulun imkânlarına göre farklılık bulunmamıştır.Öğretmenlerin eğitsel kulüp çalışmalarına ilişkin tutumlarının çalışma süresine göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık sosyal katkı ve öğretmen istekliliği alt boyutlarında anlamlı bulunmazken işlevsellik kaybı, öğrenci katılımı ve toplam ölçekte anlamlı bulunmuştur. Söz konusu farklılığın okuldaki çalışma süreleri 1-2 yıl olanlarla 5 ve üzeri çalışma süresine sahip olan grup arasında, 5 ve üzeri olan grup lehine anlamlı bulunmuştur.Öğretmenlerin eğitsel kulüp çalışmalarına ilişkin tutumlarının görev aldığı kulüp sayısına göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık sosyal katkı ve öğretmen istekliliği alt boyutlarında anlamlı bulunmazken işlevsellik kaybı, öğrenci katılımı ve toplam ölçekte anlamlı bulunmuştur. Söz konusu farklılığın 1-2 kulüpte görev alanlarla 5 ve üzeri kulüpte görev alan grup arasında, 5 ve üzeri olan grup lehine anlamlı bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Sosyal kulüp, Tutum, Kulüp, Rekreasyon faaliyetleri, Eğitici kol This research was carried out to analyze the attitudes of the teachers who work in Vocational Training High Schools towards Social Club studies and the problems they encounter in these studies.The population of the research is 330 teachers who work in Vocational Training High Schools in Kartal, İstanbul in 2013-2014 Educational Year. 290 of these teachers were reached,19 of them were eliminated so the data of 271 teachers were analyzed.In this research, in order to get data `Personal Information Form` and `The Scale of Teachers' Attitudes Towards Educational Club Studies (Kılıçarslan, 2009)` were applied. The data obtained from this scale was analyzed by using the SPSS programme. In the first part of the scale, frequency and percentage distributions were used to analyze the related datas; in order to define teachers' attitudes and perceptions arithmetic mean(normal frequency curve) and standard deviation were used to state the differences among the attitudes, parametric analysis techniques (one way variance analysis, independent group t test) were used. It was tested that whether there was a significant difference among the views in the level of significance a=0.05These are the results got by this research;Whereas the teachers' attitudes towards social studies don't depend on the sexual differences, the willingness of teachers, the attendance of students and the total scale are significant in favor of women.There are no differences according to teachers' age, marital status, education, experiences, the time they work in the same club and the facilities of the school.The difference between the group of teachers who work in the same school 5-more years and the other group who work 1-2 years is significant in favor of the first group.The difference between the group of teachers who have responsibilities in 5-more social club and the other group who have responsibilities in 1-2 club is significant in favor of the first group.Key Words: Social Club, Attitude, Recreational Activities, Educational Social Club
Collections