Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrendikleri bilgileri diğer derslerde kullanabilme becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde öğrendikleri bilgileri diğer derslerde kullanabilme becerilerini belirlemektir. Araştırma; giriş, ilgili literatür, yöntem, bulgular ve sonuçlar, tartışma ve öneriler olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır.Tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ve Üsküdar ilçelerindeki ortaokulların 6. sınıflarında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, İstanbul ili Kadıköy ve Üsküdar ilçelerindeki ortaokulların 6. sınıflarında okuyan basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş 346 öğrenci oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öğrencilerin demografik bilgilerini içeren 5 adet soru bulunmaktadır. İkinci bölümde Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde öğrencilerin öğrendikleri becerilerin bulunduğu 34 soru bulunmaktadır.Araştırmada ortaokul öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde öğrendikleri bilgileri diğer derslerde kullanabilme becerilerini; cinsiyet, okumakta olduğu okul türü, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, bilgisayarın günde kullanım süresi, bilgisayarı kullanma amacı değişkenlerine göre farklılıkları incelenmiştir. Anket verileri frekans, %(yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi) ve araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (post-hoc) testi yapılarak yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Bilgisayar okuryazarlığı The main aim of this research is to observe and specify the pupils if they could use the knowledge of information technologies and software during the other lessons .Research is formed of five sections ; introduction , literature, method ,findings and results , discussion and suggestions.The pupils of 6th degree in secondary schools in Kadıköy & Üsküdar zone in Istanbul were chosen to do this research by scanning method in 2013/2014 academic year.The research sample is also done in Kadıköy & Üsküdar zone in Istanbul on 346 6th degree in secondary school pupils chosen by simple random sampling method .The questionnaire was used as data collection tool. The survey consists of two parts In the first part students are inquired by 5 questions containing demographic information. In the second part there are 34 questions of Information Technology and Software skills ,students have learned during lessons .In the research it is tried to examine the pupils if they could use the knowledge of information technologies and software during the other lessons ,gender , the type of the school , if the parents are educated or not (educational status) , the duration of the computer usage , the purpose of the computer usage , differences according to the varieties Survey data is interpreted by frequency , % ( percent), t- test , ANOVA ( analysis of variance Simplex ) and multiple comparisons to determine the differences between the groups in the study (post-hoc) test.Keywords: Information Technology and Software, Computer Literacy
Collections