Meslek lisesi öğrencilerinin çevresel tutumlarının incelenmesi (Kartal ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, meslek lisesi öğrencilerinin çevresel tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın evreni 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kartal İlçesinde bulunan meslek liselerinde okuyan öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemi bu evren içinden küme örneklem yoluyla belirlenen 318 kişidir. Araştırma ile ilgili veriler `Çevresel Tutum Ölçeği (Uzun ve Sağlam, 2006) ` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullanılarak toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde, çevresel tutumu ölçen 27 değerlendirme ifadesine yer verilmiştir.Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, öğrencilerin tutumlarının ve algılamalarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda `t` testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı α = 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır;1. Öğrencilerin çevresel tutum ölçeği puanlarının cinsiyet değişkenine göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık tüm alt boyutlarda anlamlı bulunmuştur. Anlamlı farklılığın çevresel davranışta erkekler çevresel düşüncede ise kızlar lehine olduğu görülmüştür.2. Öğrencilerin yaş durumuna, sınıflarına, baba ve anne eğitim durumuna ve birlikte yaşamalarına göre çevresel tutumları gruplar arasında anlamlı bir farklılık göstermemiştir.3. Okul türlerine göre çevresel tutumları grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık çevresel davranış alt boyutunda anlamlı bulunmuştur. Söz konusu farklılığın Kız Teknik Meslek Lisesi ile diğer okul türleri arasında diğer okul türleri lehine gerçekleştiği belirlenmiştir. Diğer grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık anlamlı bulunmamıştır. İmam Hatip Lisesi ise en yüksek ortalamaya sahiptir.4. Ailelerinin ekonomik durumuna göre çevresel tutumları grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık çevresel davranış alt boyutunda anlamlı bulunmuştur. Söz konusu farklılığın ekonomik durumu düşük olan grupla ekonomik durumu yüksek olan grup arasında ekonomik durumu düşük olan grup lehine gerçekleştiği belirlenmiştir. Diğer grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık anlamlı bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Çevre, Çevresel Tutum, Çevre Bilinci, Çevresel Düşünce, Çevresel Davranış This research aims to analyze the students' environmental attitudes in Vocational Training High Schools.It contains 318 students of Vocational Training High Schools in Kartal,İstanbul in 2013-2014 Educational Year.These students were chosen by the technique of cluster sampling.The data about the research were obtained by `Environmental Attitude Scale(Uzun and Sağlam,2006)` and `Personal Information Form`.In the first part of the scale personal information are asked and in the second part there are 27 evaluation expressions.The data obtained from this scale was analyzed by using the SPSS programme.In the first part of the scale,frequency and percentage distributions were used to analyze the related datas;in order to define students'attitudes and perceptions arithmetic mean(normal frequency curve) and standard deviation were used;to state the differences among the attitudes, parametric analysis techniques (one way variance analysis, independent group t test) were used.It is tested that whether there is a significant difference among the views in the level of significance a=0.05. These are the results got by this research;1-The environmental attitudes of students differ according to sex variants.This difference is significant for environmental manners in favor of boys,while it is significant for environmental thoughts in favor of girls.2-There are no differences about the age,class,parents'education or parents' marital status of students.3- The difference in subscale scores of environmental manners is significant according to school types.It is in favor of Religional High Schools.4- The difference in subscale scores of environmental manners is significant according to parents'economical status.It is in favor of the less one.5-In order to define the relations between organizational confidence and organizational culture ,Pearson Correlation was done and the relation between scores is significant in negative way.Key Words: Environment, Environmental Attitude, Environmental Consciousness, Environmental Thoght, Environmental Manner
Collections