Özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında eğitmen görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, özel eğitim kurumlarında çalışan eğitimcilerin rehberlik hizmetlerinin işlevine yönelik tutumlarını belirlemek üzere yapılmıştır. Çalışmada uygulayıcının özel olarak hazırladığı 49 soruluk anket 239 eğitimciye uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul ili Anadolu-Avrupa yakasında bulunan 20 özel eğitim kurumunda eğitim veren eğitimciler oluşturmaktadır.Uygulayıcı tarafından hazırlanan anket ile özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında eğitimci görüşlerinin incelenmesiyle veriler olumlu-olumsuz ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada geçen hemen hemen her kavram bulgular ve analiz kısmına geçilmeden önce açıklanmıştır.Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında eğitimci görüşlerinin incelenmesi anketi kullanılmıştır.Verilerin analizinde; öncelikle tüm bağımsız değişkenler için frekans ve yüzde gibi betimsel istatistik ve çapraz tablolar kullanılmıştır. Özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında eğitimci görüşlerinin incelenmesinde yer alan sorular ile ilgili eğitimci görüşleriyle ilgili olarak Chi-Square analizi sonucunda değişkenler arasındaki bağımlılık istatistiksel olarak test edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında, önerilerde bulunulmuştur.Araştırma sonucunda eğitimcilerin özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevinin yeterliliği konusunda olumlu bir algıya sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Eğitimcilerin eğitim yılı değişkeninde analizi sonuçlarına bakıldığında 6 yıl ve üzeri grubunda olan eğitimcilerin daha fazla katılmama eğiliminde olduğunu ortaya koyan bir dağılım olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler : Rehberlik, Rehberlik Hizmetleri, Okul Rehberliği, Özel Eğitim, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon. The purpose of this research was conducted to determine attitudes towards the function of guidance of educators working in private educational institutions. 49 item questionnaire prepared by private practitioners in the study was applied to 239 teachers. The population of the study, Istanbul province constitutes educators in 20 private educational institutions providing education in Anatolia and the European side.Data by examining their views on the function of guidance teachers in private educational institutions with a questionnaire prepared by the practitioners have tried to reveal positive and negative. This study describes the findings and almost every concept before moving on to some analysis.In the analysis of data; primarily descriptive statistics and cross tables for all independent variables as frequencies and percentages were used. Educators' views about the function of guidance teachers in private educational institutions about their opinions regarding the questions in the examination of Chi-Square Analysis of dependencies between variables in the results was tested statistically. In taking findings obtained in this study, some suggestions were made.Results of the study on the adequacy of the functions of guidance services in private educational institutions concluded that educators have a positive perception has been reached. When we look at the training of educators in the variable in the analysis of the results shows that 6 years and over age group of educators who participate in more than a distribution revealed that the trend.Keywords: Guidance, Counseling Services, School Counseling, Special Education, Special Education and Rehabilitation.
Collections