Okul müdürlerinin müdür yardımcılarını seçerek görevlendirmesine yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada okul müdürlerinin müdür yardımcılarını seçerek görevlendirmesine yönelik öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Tarama modeline göre yapılan bu araştırmada, öncelikli olarak literatür taraması yapılmış daha sonra veri toplama aracı olarak kullanılan anket geliştirilmiştir. Bu işlemlerin tamamlanmasından sonra araştırmanın uygulama aşamasına geçilmiştir. Araştırmanın uygulanması İstanbul ilinin Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 365 öğretmen ve yönetici ile gerçekleştirilmiştir. Anketin ilk bölümünde kişisel bilgilerden oluşan 7 soruluk bilgi formu yer almakta, ikinci bölümde Okul Müdürlerinin Müdür Yardımcılarını Seçerek Görevlendirmesine Yönelik Öğretmen ve Yönetici Görüşleri Ölçeği ve üçüncü bölümde eklemek istedikleri görüşleri bulunmaktadır.Araştırmanın verileri toplandıktan sonra gerekli analiz işlemleri yapılmıştır. Bu kapsamda öğretmenlerin okul müdürlerinin müdür yardımcılarını seçerek görevlendirmesine yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri ayrıntılı olarak analiz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Yönetici, Eğitim Yönetimi, Okul, Okul Yönetimi, Güç, Yeterlilik, Hesap verilebilirlik, Örgütsel Adalet This study aims to evaluate opinions of teachers and administrators on the selection and appointment of vice-principals by school principles.In this study which was conducted in the form of survey research, firstly, a literature review was made and a questionnaire used as a data collection instrument was prepared. After these stages were completed, it was proceeded to the implementation stage. The questionnaire was conducted to 365 teachers and administrators who work in Küçükçekmece district of Istanbul. The first part of the questionnaire consists of an information form including 7 personal questions. There is a scale for evaluating opinions of teachers and administrator on the selection and appointment of vice-principals by school principals in the second part of the questionnaire, there is also a third part allocated for the participants to express their additional opinions.After the data was collected, necessary analyzes were carried out and the opinions of teachers and administrators on the selection and appointment of vice-principals by school principals were analyzed in detail in the data analysis process. Key words: Management, Administrator, Educational Administration, School, Management of School Power, Competence, Accountability, Organizational Justice
Collections