Endüstri meslek liselerinde yöneticilerin okulun gelişmesi ve yenileşmesine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk eğitim ve öğretim sisteminin genel amaçlarını ve çeşitli derece ve türdeki eğitim kurumlarının, genel amaçlara ve temel ilkelere uygun olarak tespit edilen özel amaçlarını gerçekleştirilen faaliyetler, ilgili kanun ve yönetmeliklerce kurum yöneticileri tarafından yürütülmektedir.Bu faaliyetlerin yanı sıra kurumların bulundukları coğrafi,sosyal ve ekonomik koşullara bağlı zaman içerisinde ortaya çıkan ihtiyaçların giderilmesi ,gelişen teknoloji karşısında eğitimsel ve yönetimsel faaliyetlerin buna ayak uydurabilmesi , yöneticilerin okulda gerçekleştireceği geliştirme ve yenileştirme çalışmalarıyla sağlanabilmektedir.Bu çalışmada amaç; endüstri meslek liselerinde yöneticilerin okulun gelişmesi ve yenileşmesine katkılarını incelemektir . Araştırma; giriş, kuramsal çerçeve, yöntem,bulgular, sonuç-tartışma ve öneriler olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır.Tarama modeli kullanılan Araştırmanın evreni, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında; İstanbul ili, Avrupa yakası Güngören, Alibeyköy , Bahçelievler ve Bayrampaşa ilçelerinde yer alan Endüstri Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemini ise 2013-2014 eğitim öğretim yılında araştırmanın evreninde yer alan okullardan seçilen 220 öğretmen oluşturmaktadır.Veriler değerlendirilirken parametrik analiz teknikleri, non parametrik teknikler, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), post-hocScheffe testi kullanılmış olup anlamlılık düzeyi 0,05 olarak ele alınmıştır.Hazırladığımız çalışma ile endüstri meslek lisesi yöneticileri başta olmak üzere kurum yöneticilerinin görev yaptığı kurumlarda kendilerini değerlendirme yönünde objektif bir veri elde etmeleri amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Okul Gelişimi, Okul Yenileşmesi The activities regarding the general and special purpose of the Turkish education system that have been shaped by laws and legislations is carried out by the principals of the institutions. On the other hand, fulfilling the needs that have been stemmed from the geographical, social and economic conditions within a period and keeping up with the progressive technology of educational and managerial activities can only be maintained with the developing and innovating efforts of the administrative staff. The main objective of this study is to analyze the contribution of principals in the development and the innovation of the industrial vocational high schools.This study comprises of five sections: Introduction, hypothetic framework, main findings, conclusion-discussion and finally, suggestions. The survey population has been established by teachers who are working in Industrial Vocational High Schools in Güngören, Alibeyköy, Bahçelievler and Bayrampaşa districts of Istanbul within 2013-2014 school year. The sample set is the selected 220 teachers from the corresponding population.Parametric and non-parametric analysis techniques, independent group t-test, one-way analysis of variance (Anova) and post-hoc Scheffe test were used in data evaluation with a significance level of 0.05.With this study, we aim principals of institutions (especially administrators of the industrial vocational high schools) to get an objective data from their society for making a self-assessment.Keywords: School principals, School Development, Innovation of School
Collections