Mesleki ve teknik okullardaki öğretmenlerin demokratik davranış düzeylerinin okul yönetimi üzerindeki etkisi (İstanbul ili Anadolu yakası ilçeleri)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demokrasi bilincinin aşılanmasında okul atmosferinin olduğu kadar, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin de rolü büyüktür. Değişen dünya koşullarında, öğretmenlerin de kendilerini geliştirmeleri, yeniliklere açık ve uyumlu olmaları, temel bir koşuldur. Ancak bu yolla yeni nesil öğrencilerin beklentilerini karşılayabilirler. Bu nedenle, günümüz koşullarında yönetici ve öğretmenlerin fikirlerini özgürce söyleyebilecekleri, özgürlükçü ve demokratik bir eğitim anlayışının hâkim olduğu eğitim ortamları oluşturmaları gerekmektedir.Öğretmenlerin mesleki yeterlilikleri, demokratik davranışları her geçen gün daha fazlasorgulanan bir konu olmaktadır. Bu durum öğretmenlerin, okul yöneticileri ile demokratik davranışları becerileri ile doğru orantılıdır. Mesleki ve teknik okullardaki öğretmenlerin yöneticilere karşı demokratik davranışlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek için bu araştırma gündeme gelmiştir.Bu araştırma için saha araştırmasına geçilmeden önce, literatür taraması ile birlikte yöneticilerin demokratik davranışlar konusundaki beklentileri tespit edilmiştir.Yapılan araştırmalardan sonra uzmanların görüşleri de alınarak mesleki ve teknikokullardaki öğretmenlerin, okul yönetimine karşı demokratik davranış düzeylerini belirlemek amacıyla anket soruları oluşturulmuştur. Bu anketler, 26 farklı mesleki veteknik okulda görev yapan tesadüfî 128 yöneticiye uygulanmıştır.Anketlerin SPSS programında istatistikleri çıkartılmıştır.Mesleki ve teknik okullardaki öğretmenlerin okul yönetimine karsı demokratik davranış düzeyleri ileilgili bulgulara ulaşılmıştır. Bulgular, tartışmalar kısmında yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda, mesleki ve teknik okullardaki öğretmenlerin okul yönetimine karşıçoğu zaman demokratik davrandığı görülmüştür. As well as the school at mosp here of democracy in immunization a wareness is a big role of school administrators and teachers.In a changing world, teachers themselvesto be compatib lean dopen to improvement sand innovations in a basic condition. How ever, in this way, meet the expectations of a new generation of students.There fore, under the present circum stances, the administrator and the teachers they could say the iropinions freely, libertarian and democratice ducation that will need to create an under standing of educational environments. The Professional qualifications of teachers, democratic behavior is a topicmore questionable everyday.In this case, teachers school administrators with democratic behavior is proportional to thes kills.Cameup this research to determine that the vocational and technical school tachers against administrators at what level of democratic behavior. Before starting to work in this field of research, with literatüre expectations about the democratic behavior of managers have been identified.After investigation, taking the opinions of experts in vocationaland technical schools by teachers against the school administration in order to determine the irlevel of democratic behavior survey questions were created.These question naires, which were administered randomly to 128 managers in 26 different tasks in vocational and technical schools.SPSS Statistics surveys were removed.The levels of democratic behavior against teachers in vocational and technical schools the school administration about the findings were reached.The findings have been reviewed in the discussion section. As a result, most of the teachers against the school management in vocational and technical school salso beens hown to act democratically.
Collections