Özel ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılın bilgi çağında özel okullarda yöneticilik yapan kişilerin ve örgütlerin değişim hızına ayak uydurabilmelerini araştırmak için; güçlü değişimi sağlayacak liderlik modeli olan dönüşümcü liderlik davranışlarını ortaya koymak ve bu davranışları mevcut özel ortaokul yönetici davranışlarında saptamaktır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul İli Anadolu Yakası Üsküdar ve Kadıköy İlçesi'nde bulunan özel okullarda görev yapmakta olan ortaokul öğretmenleri oluşturmuştur.Teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde, kültürel, sosyal, teknik ve ekonomik değişim söz konusudur. Okullarımızın da bu değişim hızına ayak uydurabilmeleri için geliştirilen ve günümüzde hala en popüler liderlik perspektifi olan liderlik tarzı dönüşümcü liderliktir. Dönüşümcü liderlik, insan ve değişim odaklı bir yaklaşımdır. Amacı, insanda dönüşümü elde ederek örgütü dönüştürmektir. Dönüşümcü liderler, mevcut sistemin dışına çıkılmasını isteyen ve teşvik eden kişilerdir. Dolayısıyla dönüşümcü liderlik, geleceğe, yeniliğe, değişime ve reforma dönük bir liderlik tarzıdır. Zaman içinde yaşanan hızlı değişim karşısında özel okullarda da dönüşümü gerçekleştirebilecek okul yöneticilerine ihtiyaç vardır. Okulun gelişmesi, çağa ayak uydurması, eğitim ve öğretimin verimli ve kaliteli olması konusunda da dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip başarılı, okul yöneticileri bulunmaktadır.Bu çalışmada özel okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri araştırılmıştır. Bu çerçevede özel okul öğretmenlerine uygulanan anketin SPSS 21.00 programında değerlendirmesi yapılmış, daha sonra da sonuçlar bölümünde ayrıntılar belirtilmiş olup sonuçlara göre öneriler belirtilmiştir. Anahtar Kelimeler: Lider, liderlik, dönüşümcü lider, özel ortaokul yöneticisi, özel okullar 21st century people who are in private school management organization in the information age and to investigate them to keep pace with change; The exchange will provide strong leadership model reveals transformational leadership behaviors and these behaviors to determine the behavior of a private secondary school administrators.The population of the investigation, depending on the Ministry of Education in the 2014-2015 academic year in the Anatolian side of Istanbul Province Üsküdar and Kadıköy district consisted of secondary school teachers who work in special schools.Today we live in the age of technology, cultural, social, technical and economic change is concerned. Developed in order to keep pace with the rate of change in leadership style Okullarımız and today still is the most popular perspective transformational leadership is leadership. Transformational leadership, people and change-oriented approach. The aim is to transform the organization by achieving the transformation of people. Transformational leaders are people who want to go beyond the existing sister mania and encouraged. Thus transformational leadership; future, innovation is facing a leadership style to change and reform.The conversion of special schools in response to the rapid changes taking place over time, school administrators are required to perform. The development of school age to adapt education and training to efficient and successful in having quality with transformational leadership, there are school administrators.In this study, transformational leadership characteristics of private school administrators. In this context, the assessment made by the SPSS program 21:00 questionnaire applied to private school teacher, then according to the results are outlined in detail in the results section, recommendations are given.Keywords: leader, leadership, transformational leaders, private secondary school manager, private schools
Collections